Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makine Öğrenmesi | YBS 421 | 7 | 1 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Veri Tabanı Yönetim sistemleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye güncel yazılım teknolojilerini kullanarak bir bilişim projesini tasarlama, gerçekleştirme, sunma yeteneği kazandırmak. |
Dersin İçeriği | VTYS kavramı, SQL, MSSQL ara yüzü, Veri Tabanı Tasarımı, .NET Framework ile windows form tasarımı, web form, MVC, eclipse ara yüzü, android uygulama geliştirme, projenin yayınlanması ve sunum |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci bir projenin veri tabanını tasarlayabilir. | Soru-Cevap, | |
2 | Öğrenci MS Visual Studio ara yüzünü kullanmayı bilir. | Soru-Cevap, | |
3 | Öğrenci Eclipse ara yüzünü kullanmayı bilir. | Soru-Cevap, | |
4 | Öğrenci Windows form, web form, MVC, android uygulamaları geliştirebilir. | Soru-Cevap, | |
5 | Öğrenci geliştirdiği uygulamaları proje formatında yayınlayıp sunabilir. | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi Sistemleri / Modeller | |
2 | Öğrencilerin Ödevlerinin Sunumları | |
3 | VTYS / MSSQL | |
4 | Varlık İlişki Diyagramı / Veri Tabanı Diyagramı / Örnek Uygulama | |
5 | Öğrencilerin Ödevlerinin Sunumları | |
6 | Görsel Programlama / Örnek Uygulama | |
7 | Öğrencilerin Ödevlerinin Sunumları | |
8 | Web Tasarımı / Örnek Uygulama | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Öğrencilerin Ödevlerinin Sunumları | |
11 | Web Programlama / Örnek Uygulama | |
12 | Öğrencilerin Ödevlerinin Sunumları | |
13 | Mobil Uygulama / Örnek Uygulama | |
14 | Öğrencilerin Ödevlerinin Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 Haftalık DersNotu Hers Dersten Önce Sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Dersin son içeriği öğrencilerle yapılacak beyin fırtınası sonucu ortaya çıkacağından kullanılacak kaynaklar konusunda sınırlar belli değildir. Ders notlarına ek olarak genel VTYS kitapları, Arayüz ve Tasarım kitapları, yazılım kitapları ve sayısal medya kaynakları kullanılacaktır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |