Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Matematiği | YBS 106 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KOÇ, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KOÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sistematik ve sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, problem çözme alışkanlıklarının kazandırılması ve teorik matematik bilgilerinin işletme problemlerine uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, denklemler ve eşitsizlikler, tek değişkenli fonksiyonlar, permütasyon ve kombinasyon, finans matematiği, limit, türev, çok değişkenli fonksiyonlar, vektörler ve matrisler ve doğrusal programlama konularına değinilecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme | Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama | Gezi / Gözlem, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çözüm metotlarını geliştirme | Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır | Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme | Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lineer cebir ve vektörler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Matrisler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Matrislerde temel işlemler ve uygulama örnekleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Determinant ve ters matris | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Matrislerin denklem sistemlerinin çözümünde kullanılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Doğrusal programlama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Doğrusal programlamada modelleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Grafik yöntem ile çözüm | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Simpleks yöntem ve standart formun oluşturulması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Simpleks yöntem (maksimizasyon) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Simpleks yöntem (minimizasyon) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Duyarlılık analizleri ve gölge fiyatlar-1 | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Duyarlılık analizleri ve gölge fiyatlar-2 | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-) Tulunay, Yılmaz, (2006), İşletme Matematiği, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 2-) Kobu, Bülent, (1997), İşletme Matematiği, Avcıol Basım Yayın, İstanbul. 3-) Eroğlu, Ergün (2013), İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Dora Basım Yayın, Bursa.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 248 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |