Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | SAU 553 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN, Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ, |
Dersin Yardımcıları | Yok. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örgütlerde insan kaynakları yönetiminin amacının ve uygulamalarının bireyler ve örgütler açısından anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | İnsan kaynakalrı yönetiminin amacı, gelişimi ve İş analizi, iş değerlemesi, İnsan kaynakları planlaması, işe alma ve yerleştirme, performans değerleme, kariyer planlama gibi İK fonksiyonlarını kapsamlı bir şekilde ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
2 | İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama, | |
4 | Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Performans değerleme sistemini, birey ve örgüt açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | İKY'nin huhuki boyutlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Ücret sistemlerinin nasıl yapılandırıldığını ve diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
9 | Ekonomik, politik ve siyasal faktörlerin İKY´de ortaya çıkardığı değişimi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
10 | İKY sistemini ve uygulamalarını Türkiye bağlamında değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
11 | İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi: Kavramsal Çerçeve, Tarihsel Gelişimi, Amaçları ve Önemi | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
3 | İş Analizi ve İş Tasarımı | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
4 | İK Planlaması ve Sürdürülebilirlik | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
5 | İK Temin ve Seçimi ve Sürdürülebilirlik | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
6 | Eğitim ve Geliştirme ve Sürdürülebilirlik | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
7 | Performans Değerlendirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
8 | Özgeçmiş Geliştirme ve Değerlendirme Çalışması | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
9 | Arasınav | |
10 | Kariyer Geliştirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
11 | İş değerleme ve Ücret | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
12 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
13 | İKY´de Güncel Konular | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
14 | Türkiye'de İKY ve Genel Değerlendirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersi veren öğretim üyesi tarafından sisteme konulacak ders notları ve makaleler |
Ders Kaynakları | Uyargil, C. ve diğ., (2015), İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 7. Baskı, İstanbul. Ergeneli, A. ve diğ., (2014), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar | X | |||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar | X | |||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. | X | |||||
4 | Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. | ||||||
5 | Ast ve denklerine liderlik eder. | ||||||
6 | Takım çalışmasına yatkındır. | ||||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
9 | Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | ||||||||||
2 | İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | ||||||||||
3 | İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | ||||||||||
4 | Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir. | ||||||||||
5 | Performans değerleme sistemini, birey ve örgüt açısından değerlendirir. | ||||||||||
6 | Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | ||||||||||
7 | İKY'nin huhuki boyutlarını bilir. | ||||||||||
8 | Ücret sistemlerinin nasıl yapılandırıldığını ve diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisini değerlendirir. | ||||||||||
9 | Ekonomik, politik ve siyasal faktörlerin İKY´de ortaya çıkardığı değişimi yorumlar. | ||||||||||
10 | İKY sistemini ve uygulamalarını Türkiye bağlamında değerlendirir. | ||||||||||
11 | İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |