Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Yönetimi SAU 553 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN, Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ,
Dersin Yardımcıları

Yok.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Örgütlerde insan kaynakları yönetiminin amacının ve uygulamalarının bireyler ve örgütler açısından anlaşılmasını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

İnsan kaynakalrı yönetiminin amacı, gelişimi ve İş analizi, iş değerlemesi, İnsan kaynakları planlaması, işe alma ve yerleştirme, performans değerleme, kariyer planlama gibi İK fonksiyonlarını kapsamlı bir şekilde ele alınacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
2 İş Analizinin önemini anlar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama,
4 Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
5 Performans değerleme sistemini, birey ve örgüt açısından değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
6 Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
7 İKY'nin huhuki boyutlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
8 Ücret sistemlerinin nasıl yapılandırıldığını ve diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
9 Ekonomik, politik ve siyasal faktörlerin İKY´de ortaya çıkardığı değişimi yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
10 İKY sistemini ve uygulamalarını Türkiye bağlamında değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
11 İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
2 İnsan Kaynakları Yönetimi: Kavramsal Çerçeve, Tarihsel Gelişimi, Amaçları ve Önemi Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
3 İş Analizi ve İş Tasarımı Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
4 İK Planlaması ve Sürdürülebilirlik Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
5 İK Temin ve Seçimi ve Sürdürülebilirlik Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
6 Eğitim ve Geliştirme ve Sürdürülebilirlik Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
7 Performans Değerlendirme Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
8 Özgeçmiş Geliştirme ve Değerlendirme Çalışması Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
9 Arasınav
10 Kariyer Geliştirme Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
11 İş değerleme ve Ücret Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
12 İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
13 İKY´de Güncel Konular Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
14 Türkiye'de İKY ve Genel Değerlendirme Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması
Kaynaklar
Ders Notu

Dersi veren öğretim üyesi tarafından sisteme konulacak ders notları ve makaleler

Ders Kaynakları

Uyargil, C. ve diğ., (2015), İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 7. Baskı, İstanbul.

Ergeneli, A. ve diğ., (2014), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel, Ankara.
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar X
2 İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar X
3 Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. X
4 Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular.
5 Ast ve denklerine liderlik eder.
6 Takım çalışmasına yatkındır.
7 Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. X
8 Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. X
9 Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır.
10 Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir.
2 İş Analizinin önemini anlar ve uygular.
3 İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir.
4 Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir.
5 Performans değerleme sistemini, birey ve örgüt açısından değerlendirir.
6 Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir.
7 İKY'nin huhuki boyutlarını bilir.
8 Ücret sistemlerinin nasıl yapılandırıldığını ve diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisini değerlendirir.
9 Ekonomik, politik ve siyasal faktörlerin İKY´de ortaya çıkardığı değişimi yorumlar.
10 İKY sistemini ve uygulamalarını Türkiye bağlamında değerlendirir.
11 İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 10 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5