Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj II | ENM 499 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr. Üyesi Ayten YILMAZ YALÇINER Dr.Öğr. Üyesi Tülay KORKUSUZ POLAT Dr.Öğr. Üyesi Nevra AKBİLEK Arş.Gör. Ayşegül YILMAZ Arş.Gör. Onur CANPOLAT Arş.Gör. Seda Hatice GÖKLER Arş.Gör. Meryem Nur MORGÜL TUMBAZ Arş.Gör. Mehmet TAŞ Arş.Gör. Furkan YENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İmalat ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin yerinde tanınması, üretim ve yönetim sisteminin incelenmesi ve derslerde anlatılan teorik bilgi ve yöntemlerin işletmelerdeki uygulamalarının tecrübe edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin örgüt şemasını çizebilir, üretim ve diğer tüm işletmecilik fonksiyonlarının hangi birimler tarafın meydana getirildiğini, birimler arası ilişkileri, yetki ve sorumlulukları ve görev tanımlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Pazar araştırması ve talep tahmini çalışmalarının nasıl yapıldığı hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, | |
3 | İşletme ürün veya hizmetlerinden birinin, geçmiş en az beş dönemlik satış miktarlarının dikkatealınarak, ileriye doğru üç dönemlik tahmin değerlerini bulmak için regresyon analizi çalışması yapabilir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | İşletmenin malzeme yönetimi ve stok kontrol faaliyetlerinin inceler ve bir malzeme için ekonomik sipariş veya imalat miktarını, ilgili formüller kullanılarak belirleyebilir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Üretim sisteminin genel hatlarıyla ortaya konularak işletmede ürünlerin ne kadar zamanda ve nasıl üretileceğine ilişkin kararların nasıl ve kim tarafından verildiğini araştırıp, bu kararların nasıl iyileştirilebileceği hakkında bilgi sahibi olur ve yo | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | İşletmede uygulanan üretim teknolojisini inceler ve alternatif teknolojileri belirterek, sahip olunan koşullar açısından karşılaştırabilir. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Yıllık üretim planı, aylık veya daha kısa süreli üretim planı ve tezgah yüklemelerinin nasılyapıldığı hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Kullanılan (eğer varsa) MRP (Mapics vb.), ve ERP (SAP, BAAN, ORACLE vb.)yazılımları hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, | |
9 | İşletmede yapılmakta olan veya yapılması planlanan yönetime ve/veya operasyonlarayönelik projeler hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | İşletmede karşılaşılan herhangi bir problemi ele alarak çözebilir. | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
11 | Tesis yerleşiminin etkinliğini malzeme taşıma ve kullanılan depolama sistemini göz önünealarak değerlendirebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | İşletmenin stratejik planlama süreci,vizyon, misyon, anastratejiler, hedefler vb. arasındaki ilişkinin ve kalite kontrol çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | İşletmenin muhasebe ve finansman çalışmaları (mamul maliyetlendirme, bütçeleme, yatırım planlama) hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
2. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |