Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimya | KIM 111 | 1 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT TUNA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CAN SERKAN KESKİN, Prof.Dr. ARİF BARAN, Prof.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL, Doç.Dr. MURAT TUNA, Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM, Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN, Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ, Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI, Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, Prof.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilimin diğer bir çok alanıyla ve insanın uğraştığı bir çok alanla ilgisi olan kimya dersinin öğrencilere teorik olarak kavratılması. |
Dersin İçeriği | Madde ve Özellikleri, Atomun yapısı ve özellikleri, Periyodik tablo ve özellikleri, Kimyasal Reaksiyonlar ve hesaplamlar, Gazlar, Sıvılar, Sulu çözeltiler ve karışımlar, Katılar, Kimyasal kinetik, Kimyasal denge, Asitler ve bazlar Termodinamik, Elektrokimya. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Madde ve özellikleri, atomun yapısı ve periyodik sistemi kavrar. | ||
2 | Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları kavrar ve Lewis yapısını oluşturur. | ||
3 | Kimyasal reaksiyonları tamamlar ve hesaplamalarını yapar. | ||
4 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini kavrar ve uygular. | ||
5 | Çözelti hazırlama, titrasyon v.b. deneyleri laboratuvarda uygulayarak sonuçlarını yorumlar ve raporlar. | ||
6 | Reaksiyon hızı ifadesini kavrar ve hesaplar. | ||
7 | Kimyasal denge ve kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını kavrar. | ||
8 | Kimyasal tepkime ısısı veya enerjisi terimlerini kavrar ve hesaplar. | ||
9 | Elektrokimya temel bilgilerini kavrar ve ilgili hesaplamaları yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Madde ve Özellikleri | [2] Sayfa 1-24 |
2 | Atomun Yapısı ve Özellikleri | [1] Sayfa 33-54 |
3 | Periyodik Tablo ve Özellikleri | [1] Sayfa 356-386 |
4 | Kimyasal Bağlar | [2] Sayfa 65-88 |
5 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar | [1] Sayfa 107-137 |
6 | Gazlar | [2] Sayfa 97-128 |
7 | Sıvılar | [2] Sayfa 131-143 |
8 | Sulu Çözeltiler ve Karışımlar | [2] Sayfa 143-162 |
9 | Katılar | [2] Sayfa 165-181 |
10 | Kimyasal Kinetik | [2] Sayfa 183-205 |
11 | Kimyasal Denge | [2] Sayfa 207-249 |
12 | Asitler ve Bazlar | [2] Sayfa 207-249 |
13 | Termodinamik | [2] Sayfa 251-281 |
14 | Elektrokimya | [2] Sayfa 283-300 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Petrucci, H.R., Harwood, S.W.,Genel Kimya,Çev. Uyar.T., Palme Yayıncılık, 2002, Ankara. |
Ders Kaynakları | [3] Erdik, E., Sarıkaya, Y., Temel Üniveriste Kimyası, Gazi Kitapevi, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Madde ve özellikleri, atomun yapısı ve periyodik sistemi kavrar. | |||||||||||
2 | Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları kavrar ve Lewis yapısını oluşturur. | |||||||||||
3 | Kimyasal reaksiyonları tamamlar ve hesaplamalarını yapar. | |||||||||||
4 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini kavrar ve uygular. | |||||||||||
5 | Çözelti hazırlama, titrasyon v.b. deneyleri laboratuvarda uygulayarak sonuçlarını yorumlar ve raporlar. | |||||||||||
6 | Reaksiyon hızı ifadesini kavrar ve hesaplar. | |||||||||||
7 | Kimyasal denge ve kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını kavrar. | |||||||||||
8 | Kimyasal tepkime ısısı veya enerjisi terimlerini kavrar ve hesaplar. | |||||||||||
9 | Elektrokimya temel bilgilerini kavrar ve ilgili hesaplamaları yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |