Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitsel Oyun Tasarımı SAU 207 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. AYTAÇ KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İnternet ve mobil cihazların yaygınlaşması, FATİH projesi ile öğrencilerin bu teknolojilere daha kolay ulaşabilme imkanının doğması, hazırlanacak eğlendirici ve öğretici uygulamalar için uygun zemin oluşturmuştur. Bu dersi alan öğrenciler bu platforma yönelik Türkçe uygulama/oyun tasarlayıp geliştirerek, bu noktadaki bir eksikliği kapayacaklardır.
Dersin İçeriği Oyunun tanımı, kısa geçmişi, çocukların gelişimindeki etkisi; Temel programlama bilgisi; Android platformu; Geliştirici Araçları; AppInventor
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyunların tarihsel gelişimini bilir Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Oyunları değerlendirir Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Eğitsel oyunları tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Eğitsel oyun senaryosu oluşturur Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma,
5 Eğitsel oyun tasarlar Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma,
6 Eğitsel oyun geliştirir Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Genel İşleyiş Hakkında Bilgilendirme
2 Oyun ve Öğretimin Birleşimi, Öğrence
3 Oyun ve Öğrenme Üzerine Yapılmış Araştırmalar
4 Programlama Terminolojisi Gözden Geçirme
5 Android İşletim Sistemi ve Uygulamalarına Bakış
6 AppInventor ile Uygulama Geliştirme 1
7 AppInventor ile Uygulama Geliştirme 2
8 AppInventor ile Uygulama Geliştirme 3
9 AppInventor ile Uygulama Geliştirme 4
10 Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi
11 Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi
12 Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi
13 Öğrenci Projelerinin Sunumu
14 Öğrenci Projelerinin Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu (1) Aytaç KAYA´nın ders notları
(2) Eğitsel Dijital Oyunlar: Kuram, Tasarım ve Uygulama, Mehmet Akif Ocak, Pegem, (2013)
Ders Kaynakları (1) Gee, J. P. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave Macmillan.
(2) Sandford, R., Ulicsak, M., Facer, K., & Rudd, T. (2006). Teaching with games. COMPUTER EDUCATION-STAFFORD-COMPUTER EDUCATION GROUP-, 112, 12.
(3) Klopfer, E. (2008). Augmented learning research and design of mobile educational games. Cambridge, Mass.: MIT Press.
(4) Wolber, D., Abelson, H., Spertus, E., Looney, L. (2011). App Inventor. Create your own Android apps. New York: O’Reilly Media
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Oyunların tarihsel gelişimini bilir
2 Oyunları değerlendirir
3 Eğitsel oyunları tanımlar
4 Eğitsel oyun senaryosu oluşturur
5 Eğitsel oyun tasarlar
6 Eğitsel oyun geliştirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 60
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 35 35
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5