Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitsel Oyun Tasarımı | SAU 207 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. AYTAÇ KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnternet ve mobil cihazların yaygınlaşması, FATİH projesi ile öğrencilerin bu teknolojilere daha kolay ulaşabilme imkanının doğması, hazırlanacak eğlendirici ve öğretici uygulamalar için uygun zemin oluşturmuştur. Bu dersi alan öğrenciler bu platforma yönelik Türkçe uygulama/oyun tasarlayıp geliştirerek, bu noktadaki bir eksikliği kapayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Oyunun tanımı, kısa geçmişi, çocukların gelişimindeki etkisi; Temel programlama bilgisi; Android platformu; Geliştirici Araçları; AppInventor |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyunların tarihsel gelişimini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Oyunları değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eğitsel oyunları tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Eğitsel oyun senaryosu oluşturur | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Eğitsel oyun tasarlar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Eğitsel oyun geliştirir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Genel İşleyiş Hakkında Bilgilendirme | |
2 | Oyun ve Öğretimin Birleşimi, Öğrence | |
3 | Oyun ve Öğrenme Üzerine Yapılmış Araştırmalar | |
4 | Programlama Terminolojisi Gözden Geçirme | |
5 | Android İşletim Sistemi ve Uygulamalarına Bakış | |
6 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 1 | |
7 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 2 | |
8 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 3 | |
9 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 4 | |
10 | Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi | |
11 | Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi | |
12 | Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi | |
13 | Öğrenci Projelerinin Sunumu | |
14 | Öğrenci Projelerinin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | (1) Aytaç KAYA´nın ders notları (2) Eğitsel Dijital Oyunlar: Kuram, Tasarım ve Uygulama, Mehmet Akif Ocak, Pegem, (2013) |
Ders Kaynakları | (1) Gee, J. P. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave Macmillan. (2) Sandford, R., Ulicsak, M., Facer, K., & Rudd, T. (2006). Teaching with games. COMPUTER EDUCATION-STAFFORD-COMPUTER EDUCATION GROUP-, 112, 12. (3) Klopfer, E. (2008). Augmented learning research and design of mobile educational games. Cambridge, Mass.: MIT Press. (4) Wolber, D., Abelson, H., Spertus, E., Looney, L. (2011). App Inventor. Create your own Android apps. New York: O’Reilly Media |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Oyunların tarihsel gelişimini bilir | |
2 | Oyunları değerlendirir | |
3 | Eğitsel oyunları tanımlar | |
4 | Eğitsel oyun senaryosu oluşturur | |
5 | Eğitsel oyun tasarlar | |
6 | Eğitsel oyun geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 60 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |