Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Prıncıples Of Marketıng ISL 110 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRE YILDIRIM
Dersi Verenler Doç.Dr. EMRE YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlamanın temel ilkelerinin öğrencilere tanıtılması ve pazarlamanın günlük yaşamdaki rolüne ilişkin farkındalık yaratma

Dersin İçeriği

Pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile yakından ilgili olan satış, reklam, dağıtım vb. kavramlar arasındaki farkın ortaya konması, pazar çevresi, tüketici davranışları, pazarlama araştırması, pazarı tanıma ve anlama (pazar bölümleme), hedef pazar seçimi, pazarlama karması ve başlıca pazarlama uygulamalarına ve pazarlamanın kapsamına ilişkin konuların tartışılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama kavramının tanımı yapabilme ve ilgili diğer kavramlardan farkını ifade edebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Pazar çevresi kavramını anlama ve uygulamada pazar çevresi unsurlarını gösterebilme Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Tüketici kavranımı tanımlama ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olma Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Pazarı tanımlama (pazar bölümleme) ve hedef pazar seçimi Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Pazarlama karması kavramını tanımlama ve çeşitli bağlamlar için karma oluşturabilme Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ile ilgili temel kavramların aktarılması
2 Müşteri değeri yaratma
3 İşletmenin pazarlama stratejisini oluşturma
4 İşletmenin pazarlama stratejisini oluşturma
5 Pazarlama çevresini analiz etme
6 Müşterileri anlamada pazarlama bilgi sistemini yönetme
7 Müşterileri anlamada pazarlama bilgi sistemini yönetme
8 Ara sınav
9 Hedef kitle için müşteri değeri yaratma
10 Ürün, hizmet ve marka
11 Fiyatlandırma
12 Dağıtım ve pazarlama kanalları
13 Tutundurma
14 Öğrenci sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Principles of Marketing (15th Edition) - Philip Kotler & Gary Armstrong

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Pazarlama kavramının tanımı yapabilme ve ilgili diğer kavramlardan farkını ifade edebilme
2 Pazar çevresi kavramını anlama ve uygulamada pazar çevresi unsurlarını gösterebilme
3 Tüketici kavranımı tanımlama ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olma
4 Pazarı tanımlama (pazar bölümleme) ve hedef pazar seçimi
5 Pazarlama karması kavramını tanımlama ve çeşitli bağlamlar için karma oluşturabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 35
Toplam 100
1. Final 45
1. Yıl İçinin Başarıya 55
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)