Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Radyoloji TIP 409 4 31 + 32 3 3
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPER KARACAN
Dersi Verenler Prof.Dr. YASEMİN GÜNDÜZ, Doç.Dr. ALPER KARACAN, Dr.Öğr.Üyesi ASIM ESENKAYA, Dr.Öğr.Üyesi FULDEM MUTLU, Prof.Dr. MEHMET HALİL ÖZTÜRK, Doç.Dr. ONUR TAYDAŞ, Dr.Öğr.Üyesi GÜRKAN DANIŞAN, Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA ÖZDEMİR, Doç.Dr. ÖMER FARUK ATEŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu klinik uygulama dersi sonunda örencilere;

1-tanısal görüntüleme sürecini iyi kavramalarını

2-tıbbi görüntülemelerin özelliklerini, üstünlük ve sınırlılıklarını ve algoritmik (izlenmesi gereken yol) özellikleri nedeniyle hangi tetkiki ne zaman istemeleri gerektiğini bilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu klinik uygulama dersinin içeriği

1-Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin temel özellikleri, görüntüleme prensipleri ve tercih edilme önceliklerini,

2-Sistem bazlı olacak şekilde diğer stajlarda öğrenilen patolojilerin temel radyolojik bulgularını içermektedir.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sistemlerin radyolojik incelemesinde kullanılan yöntemlerin nasıl yapıldığı, endikasyon ve kontrendikasyonları bilir. Herhangi bir belirti veya bulgu karşısında, radyolojik incelemelerin hangisini, hangi sırayla isteneceğini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Direkt grafi, ultrasonografi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans ve anjiyografi incelemelerinde temel radyolojik bulguları ve elementer lezyonları tanır. Staj sonunda posteroanteriyor akciğer grafisi, kemik grafileri ve direkt karın grafilerini okuyabilir; ileri inceleme yöntemlerinin endikasyonları hakkında da bilgi sahibidir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Hastanın öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını radyolojik bulgularla birleştirerek radyolojik ayırıcı tanı yapma becerisine sahiptir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Maliyet-etkinlik prensibine uygun incelemeleri öncelikle tercih etme tutumununa sahiptir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Mümkün olduğu kadar az invazif yöntemleri öncelikle tercih etme tutumunu kazanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
6 Radyolojide bulunan cihazları, cihazların teknik özelliklerini, radyolojik tetkiklerin avantaj, dezavantaj ve yan etkilerini sayar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
7 Girişimsel radyolojide kullanılan tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibidir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
8
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Meme Görüntüleme
2 Kardiyak Görüntüleme
3 Pulmoner Görüntüleme
4 Gastrointestinal Görüntüleme
5 Genitoüriner Görüntüleme
6 Baş Görüntüleme
7 Boyun Görüntüleme
8 Medikal Fizik
9 Nöroradyoloji
10 Girişimsel Radyoloji
11 Vasküler Radyoloji
12 Kas-İskelet Görüntüleme
13 Obstetrik Görüntüleme
14 Toraks Görüntüleme
Kaynaklar
Ders Notu

Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları paylaşılmaktadır.

Ders Kaynakları

1. http://www.learningradiology.com/

2. https://radiopaedia.org/

3. https://radiologyassistant.nl/

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. X
2 Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
3 Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir X
4 Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir X
5 Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
6 Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
7 İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
8 Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır X
9 Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sözlü Sınav 1 4 4
Final 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 54 54
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Toplam İş Yükü 74
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,96
Dersin AKTS Kredisi 3