Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | ISL 108 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örgütsel davranışın temel konularını anlatmak ve günlük yönetim konularına insan davranış teorilerini uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste motivasyon, gruplar, liderlik,çatışma, stres ve tükenmişlik gibi konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Bireysel ve grup karar verme ve karar verme hatalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Çalışma gruplarının etkililiğini etkileyen faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Liderlik ve liderlik teorilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Çatışma nedenlerini ve çatışma yönetim tekniklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | İş stresinin neden ve sonuçlarını açıklar | ||
7 | Belli örgütlerde örgütsel davranışı kritik biçimde değerlendirir v e bu örgüt problemlerine öneri getirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giris | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Motivasyon ve Motivasyon Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve örnek olay çözümlemeleri ile konunun pekiştirilmesinin sağlanması |
3 | İş ve Yaşam Tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Is tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Örgütsel Güç ve Politika | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Örgüt İklimi ve Kültürü | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Örgütsel İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Mobbing | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | Ergeneli, Azize (2006), Orgut ve Insan, Hacettepe Universitesi Yayinlari, Ankara Tutar, Hasan (2016), Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, Ankara Özkalp ve diğ., (2013), Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar | X | |||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar | X | |||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. | X | |||||
4 | Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. | X | |||||
5 | Ast ve denklerine liderlik eder. | X | |||||
6 | Takım çalışmasına yatkındır. | X | |||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
9 | Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını açıklar. | ||||||||||
2 | Bireysel ve grup karar verme ve karar verme hatalarını açıklar | ||||||||||
3 | Çalışma gruplarının etkililiğini etkileyen faktörleri açıklar | ||||||||||
4 | Liderlik ve liderlik teorilerini açıklar | ||||||||||
5 | Çatışma nedenlerini ve çatışma yönetim tekniklerini açıklar | ||||||||||
6 | İş stresinin neden ve sonuçlarını açıklar | ||||||||||
7 | Belli örgütlerde örgütsel davranışı kritik biçimde değerlendirir v e bu örgüt problemlerine öneri getirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |