Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Demokrasi Kültürü | SOS 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyolojinin temel kavramlarını kavramayı sağlayan dersler. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Hukuk felsefesi dersi. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL, |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan Hakları düşüncesinin tarihsel gelişimini ve demokrasin bu gelişimdeki yerini belirlemek. |
Dersin İçeriği | İnsan Haklarına ilişkin yetkili organlarca yayınlanmış eserler üzerinden hakların niteliğinin incelenmesi. İnsan hakları ile demokrasi ilişkisini incelemek. Türkiyede demokrasi kültürünün gelişmesi için yapılması gerekenleri tartışmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hak, adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramları tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Bireysel ve toplumsal hakların önemini tartışır | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hak ve Hukuk Kavramları | |
2 | Hak ve Adalet Kavramları | |
3 | Hukuk Devleti Kavramı | |
4 | Demokrasi Kavramı | |
5 | Demokrasi Kültürü | |
6 | Hak Arama Yolları | |
7 | Bireysel Özgürlükler | |
8 | Temel Sosyal Haklar | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Din ve Düşünce Özgürlüğü | |
11 | Kıyafet ve Davranış Özgürlüğü | |
12 | Eğitim Özgürlüğü | |
13 | Eylem ve Gösteri Özgürlüğü | |
14 | İletişim ve Basın Özgürlüğü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İnsan Hakları Mevzuatı, Seçkin Yay. Ankara 2007 Osman Özkul, "Demoratik Hakların Gelişesinde, Sivil Toplum Düşüncesinin Rolü", Hak-İş dergisi, 2017. |
Ders Kaynakları | Anıl Çeçen, “İnsan Hakları” Gündoğan Yay. İst. 2000 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Hak, adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramları tanımlar. |
2 | İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. |
3 | İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. |
4 | Bireysel ve toplumsal hakların önemini tartışır |
5 | Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. |
6 | Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |