Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | ILF 814 | 0 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin akademik olarak gelişimi için bilimsel araştırma süreçlerini izleyerek bildiri, makale ve tez yazım süreçlerine rehberlik edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Literatür tarama, makale inceleme, araştırma önerisi geliştirme, veri toplama, veri çözümleme, sonuçları yorumlama, bildiri inceleme, dergi seçimi ve yayına hazırlık, eğitim bilimleri alanındaki indeksler, raporlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanına özgü özgün bir araştırma problemi yazar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, |
2 | Belirlediği problemin çözümüne yönelik bir araştırma önerisi oluşturur. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
3 | Tasarladığı araştırma planını uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
4 | Topladığı verileri uygun yöntemlerle analiz eder. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
5 | APA yazım kurallarına göre yaptığı çalışmaları akademik yayına dönüştürür. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya giriş | |
2 | Eğitim bilimleri alanındaki indeksleri inceleme | |
3 | Sözlü/Poster bildiri inceleme | |
4 | Makale inceleme | |
5 | Makale inceleme | |
6 | Makale inceleme | |
7 | Makale inceleme | |
8 | Araştırma önerisi geliştirme | |
9 | Veri toplama ve analiz | |
10 | Veri toplama ve analiz | |
11 | Sonuçları yorumlama | |
12 | Sonuçları yorumlama | |
13 | Raporlama | |
14 | Raporlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19.baskı). Ankara: Pegem Akademi. Can, A. (2018). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi. Edmonds, W. A., & Kennedy, T. (2018). An applied guide to research designs: Quantitative, qualitative, and mixed methods (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Christensen, L. B., Johnson, B., Turner, L. A., & Christensen, L. B. (2014). Research methods, design, and analysis (12th edition). Boston, MA: Pearson Education. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Huyn, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th edition) New York: McGraw-Hill Companies. Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. (2012). Education research complete: Competencies for analysis and applications (10th edition). Pearson Education, Inc., USA. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
4. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |