| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uzmanlık Alan Dersi | ILF 814 | 0 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin akademik olarak gelişimi için bilimsel araştırma süreçlerini izleyerek bildiri, makale ve tez yazım süreçlerine rehberlik edilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Literatür tarama, makale inceleme, araştırma önerisi geliştirme, veri toplama, veri çözümleme, sonuçları yorumlama, bildiri inceleme, dergi seçimi ve yayına hazırlık, eğitim bilimleri alanındaki indeksler, raporlama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alanına özgü özgün bir araştırma problemi yazar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, |
| 2 | Belirlediği problemin çözümüne yönelik bir araştırma önerisi oluşturur. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 3 | Tasarladığı araştırma planını uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
| 4 | Topladığı verileri uygun yöntemlerle analiz eder. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
| 5 | APA yazım kurallarına göre yaptığı çalışmaları akademik yayına dönüştürür. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmaya giriş | |
| 2 | Eğitim bilimleri alanındaki indeksleri inceleme | |
| 3 | Sözlü/Poster bildiri inceleme | |
| 4 | Makale inceleme | |
| 5 | Makale inceleme | |
| 6 | Makale inceleme | |
| 7 | Makale inceleme | |
| 8 | Araştırma önerisi geliştirme | |
| 9 | Veri toplama ve analiz | |
| 10 | Veri toplama ve analiz | |
| 11 | Sonuçları yorumlama | |
| 12 | Sonuçları yorumlama | |
| 13 | Raporlama | |
| 14 | Raporlama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19.baskı). Ankara: Pegem Akademi. Can, A. (2018). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi. Edmonds, W. A., & Kennedy, T. (2018). An applied guide to research designs: Quantitative, qualitative, and mixed methods (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Christensen, L. B., Johnson, B., Turner, L. A., & Christensen, L. B. (2014). Research methods, design, and analysis (12th edition). Boston, MA: Pearson Education. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Huyn, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th edition) New York: McGraw-Hill Companies. Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. (2012). Education research complete: Competencies for analysis and applications (10th edition). Pearson Education, Inc., USA. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Alanına özgü özgün bir araştırma problemi yazar. |
| 2 | Belirlediği problemin çözümüne yönelik bir araştırma önerisi oluşturur. |
| 3 | Tasarladığı araştırma planını uygular. |
| 4 | Topladığı verileri uygun yöntemlerle analiz eder. |
| 5 | APA yazım kurallarına göre yaptığı çalışmaları akademik yayına dönüştürür. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 3. Ödev | 25 |
| 4. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 4 | 10 | 40 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||