Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alan Dersi ILF 814 0 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EDA DEMİRHAN
Dersi Verenler Doç.Dr. EDA DEMİRHAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin akademik olarak gelişimi için bilimsel araştırma süreçlerini izleyerek   bildiri, makale ve tez yazım süreçlerine rehberlik edilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Literatür tarama, makale inceleme, araştırma önerisi geliştirme, veri toplama,  veri çözümleme, sonuçları yorumlama, bildiri inceleme, dergi seçimi ve yayına hazırlık, eğitim bilimleri alanındaki indeksler, raporlama

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanına özgü özgün bir araştırma problemi yazar. Bireysel Çalışma, Tartışma, Ödev,
2 Belirlediği problemin çözümüne yönelik bir araştırma önerisi oluşturur. Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev,
3 Tasarladığı araştırma planını uygular. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım,
4 Topladığı verileri uygun yöntemlerle analiz eder. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım,
5 APA yazım kurallarına göre yaptığı çalışmaları akademik yayına dönüştürür. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırmaya giriş
2 Eğitim bilimleri alanındaki indeksleri inceleme
3 Sözlü/Poster bildiri inceleme
4 Makale inceleme
5 Makale inceleme
6 Makale inceleme
7 Makale inceleme
8 Araştırma önerisi geliştirme
9 Veri toplama ve analiz
10 Veri toplama ve analiz
11 Sonuçları yorumlama
12 Sonuçları yorumlama
13 Raporlama
14 Raporlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19.baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Can, A. (2018). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.

Edmonds, W. A., & Kennedy, T. (2018). An applied guide to research designs: Quantitative, qualitative, and mixed methods (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.  

Christensen, L. B., Johnson, B., Turner, L. A., & Christensen, L. B. (2014). Research methods, design, and analysis (12th edition). Boston, MA: Pearson Education.

Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Huyn, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th edition) New York: McGraw-Hill Companies.

Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. (2012). Education research complete: Competencies for analysis and applications (10th edition). Pearson Education, Inc., USA.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
4. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 4 10 40
Proje / Tasarım 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6