Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi ve Fen Öğretimi | ILF 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fen eğitimi içerisinde yer alan konuların tarihsel gelişimi önemlidir. Bu gelişimin fen konularoyla birlikte öğrencilere sunulması gerekmektedir. Bu ders ile bilim tarih ile fen dersi arasında ilişki farkedilecektir. |
Dersin İçeriği | Bilimsel gelişmeleri tarihi süreç içerisinde ele alıp, ilgili örnekleri iköğretim ders programı ile ilişkilendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim Tarihini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Bilim tarihinin fen öğretimi açısından önemini tartışır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
3 | Bilim tarihinin fen öğretiminde nasıl kullanacağını tartışır. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
4 | Yurt dışında yapılmış örnek çalışmaları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Portfolyo, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Yurt içinde yapına çalışmaları tanır. | Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
6 | Fen ve teknoloji dersindeki konularla bilim tarihi arasında ilişki kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Portfolyo, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Bilim tarihi ile zenginleştirilmiş ders etkinlikleri planlar. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Portfolyo, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim tarihi nedir? | İlgili kaynaklar |
2 | Bilim tarihi ve fen eğitimi | İlgili kaynaklar |
3 | Bilim tarihinin fen eğitimi açısından önemi | İlgili kaynaklar |
4 | Bilim tarihi ve fen eğitimi ile ilgili yurt dışında yapılan çalışmalar | İlgili kaynaklar |
5 | Bilim tarihi ve fen eğitimi ile ilgili yurt dışında yapılan çalışmalar | İlgili kaynaklar |
6 | Bilim tarihi ve fen eğitimi ile ilgili yurt içinde yapılan çalışmalar | İlgili kaynaklar |
7 | Bilim tarihi ve fen eğitimi ile ilgili yurt içinde yapılan çalışmalar | İlgili kaynaklar |
8 | İlköğretim müfredatının bilim tarihi açısından incelenmesi | İlgili kaynaklar |
9 | İlköğretim müfredatının bilim tarihi açısından incelenmesi | İlgili kaynaklar |
10 | Fen ve teknoloji dersi ünitelerinin bilim tarihi ile zenginleştirilmesi (öğrenci çalışmaları) | İlgili kaynaklar |
11 | Fen ve teknoloji dersi ünitelerinin bilim tarihi ile zenginleştirilmesi (öğrenci çalışmaları) Fen ve teknoloji dersi ünitelerinin bilim tarihi ile zenginleştirilmesi (öğrenci çalışmaları) | İlgili kaynaklar |
12 | Fen ve teknoloji dersi ünitelerinin bilim tarihi ile zenginleştirilmesi (öğrenci çalışmaları) | İlgili kaynaklar |
13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu | İlgili kaynaklar |
14 | Değerlendirme | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Einstein, Albert ve Infeld, Leopold (1994). Fiziğin evrimi. Ankara: Onur Yayınları. [2] Bixby, William. (1997). Galileo ve Newton’un evreni. Ankara: Tübitak Yayınları. [3] Yıldırım, Cemal. (1997). Bilim tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi. [5] Gürel, Osman. (2001). Doğa bilimleri tarihi. Ankara: İmge Kitabevi [6] Çüçen, A. K. (2001). Bilgi felsefesi. Bursa: ASA Yayınevi. [4] Oldroyd, David. .(2004). İnsan düşüncesinde yerküre: yerbilimine bir tarihsel bakış. Ankara: Tübitak Yayınları. [7] Whitfield, Peter. (2008). Batı biliminde dönüm noktaları: Tarih öncesi dönemlerden atom çağına. İstanbul: Küre Yayınları. [8] Gür, Aysun. (2008). Bilim kavramında tarihsel dönüşüm. Bursa: Asa Kitabevi. [9] Tez, Zeki. (2008). Biyolojinin kültürel tarihi İstanbul: Doruk Yayınları. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | 10 | 0 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |