Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dokuma Tasarımı-II | HKE 206 | 4 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | ŞERİFE ATLIHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dokuma tekniklerini kullanarak farklı kumaşların tasarlanması için gereken teorik alt yapının oluşturulması ve uygulamalar |
Dersin İçeriği | Tasarım süreci içinde, tasarım prensipleri kullanılarak desen oluşturma, dokumaya uygun desenin kumaşa dönüştürülmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kumaş üretiminde tasarımı anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Örgü tekniklerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Üretim hesaplarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Ana örgüleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kumaş üretiminde bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dokuma ve kumaş üretiminde temel işlemler | |
2 | Takviyeli ve çok katlı dokuma tekniğine örgü raporu tahar ve armür | |
3 | Takviyeli ve çok katlı Dokuma tekniğine yönelik tasarım prensiplerinin tanımlanması ve farklı teknik- malzeme ile oluşturulan zemin yüzeylerinin tartışılarak incelenmesi. | |
4 | Belirlenen temaya yönelik örnekler üzerinden tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
5 | Belirlenen temaya yönelik örnekler üzerinden tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
6 | Belirlenen temaya yönelik Yapılan biçim ve renk eskizlerinin sunumu ve eleştirisi | |
7 | Eskiz çalışmalarından, ürüne dönüşebilecek tasarımın seçiminin yapılması. Tasarımın teknik çözümlenmesine yönelik sunum ve tartışma. | |
8 | vize | |
9 | Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması. | |
10 | Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması. | |
11 | Tasarımın orjinal uygulama çalışmaları. | |
12 | Tasarımın orjinal uygulama çalışmaları. | |
13 | Tasarımın orjinal uygulama çalışmaları. | |
14 | Tüm çalışmaların dosya şeklinde sunumu ve eleştirilerek incelenmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Konuya yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |