Ders Kaynakları |
ALSAÇ, Üstün; (1976). Türkiyedeki Mimarlık Düşüncesinin Cumhuriyet Dönemindeki Evrimi, Trabzon ARSEVEN, Celal Esat; (1931). Yeni Mimari, İstanbul ASLANOĞLU, İnci; (2001, 2. basım) Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı, Ankara BOZDOĞAN, Sibel; (2002). Modernizm ve Ulusun İnşaası; Erken Cumhuriyet Türkiyesinde Mimari Kültür, (Çeviren: Tuncay, Birkan), istanbul. SÖZEN, Metin-TAPAN, Mete; (1973), 50 Yılın Türk Mimarisi,İstanbul Gören, Ahmet Kamil, (1993), Türk Resim Sanatında Şişli Atölyesi ve Viyana Sergisi, Şişli Belediyesi Yayını,İstanbul. Özsezgin, Kaya, (1998), Cumhuriyet´in 75 Yılında Türk Resmi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. Tansuğ, Sezer, (1986), Çağda Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, stanbul: Tansuğ, Sezer, (1988), Türk Resminde Yeni Dönem, Remzi Kitabevi, İstanbul. Yasa Yaman, Zeynep, (1993), "Türkiye´de Kübizm ve Yeni Sanat." Sanat Dünyamız, Kış, 54: 59-66. Yasa Yaman, Zeynep, (1993), "Demokrasi ve Sanat", Anadolu Sanat,Aralık: 183-196. Yasa Yaman, Zeynep, (1995),"Sanat Tarihinde Eski Bir Konu: Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği Mi, d Grubu Mu?", Türkiye´de Sanat, 20, Eylül/Ekim s. 34-43. Yasa Yaman, Zeynep, (1996),"Modernizmin Siyasal/İdeolojik Söylemi Olarak Resimde Köylü/Çiftçi zleği", Türkiye´de Sanat , 22, Ocak/Şubat s.:29-37. Yasa Yaman, Zeynep, (1996),"Yurt Gezileri ve Sergileri ya da ´Mektepten Memlekete Dönüş´."Toplumbilim, Sa. 4,s. 35-52. Yasa Yaman, Zeynep,(1998), "1950´li Yılların Sanat Ortamı ve ´Temsil Sorunu´", Toplum ve Bilim, 79, Kış, s. 94-137. Yasa Yaman, Zeynep, (2002) Cumhuriyet´in İdeolojik Anlatımı Olarak Anıt ve Heykel (1923-1950)", Sanat Dünyamız, Kış , Sa. 82, s.155- 171. Yasa Yaman, Zeynep, (2004) d Grubu 1933-1951/d Group 1933- 1951, d Grubu 1933-1951/d Group 1933-1951, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, s. 7-40. İstanbul. |