Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Türk Sanatı RSM 410 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. HİLAL BALCI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEN TEZCAN KAYA,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Mert AĞAOĞLU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Cumhuriyet dönemi Türk sanatını ve dönemin sanatçılarını öğretmeyi, çağdaşı kültürlerle etkileşimleri değerlendirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Cumhuriyet dönemi resim, heykel ve mimarisi, üsluplar, sanatçılar ve eserleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Cumhuriyet dönemi sanatının kaynaklarını kavrar Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Ödev,
2 Cumhuriyet dönemi kültür ve sanatını bilir Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Cumhuriyet dönemi resim sanatını öğrenir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
4 Çağdaş heykel sanatını ve sanatçılarını öğrenir Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Cumuhriyet dönemi mimarları ve eserlerini bilir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çağdaş Türk Sanatına Giriş- Kaynaklar
2 Sanayi-i Nefise Mektebi'nin Kuruluşundan Sonraki Gelişmeler
3 Anıt Heykeller
4 Müstakiller
5 D Grubu Kuruluşu ve Amaçları
6 D Grubu Sanatçıları
7 II. Ulusal Mimarlık Dönemi
8 Ara sınav
9 Cumhuriyet Dönemi Mimarisinde 1950'ler ve Sonrası
10 Cumhuriyet Dönemi Heykel Sanatı
11 Türk Resminde Yeniler Grubu
12 Türk Resminde Onlar ve Siyah Kalem Grubu
13 Çağdaş Türk Sanatının Sorunları
14 Çağdaş Kültürlerle Etkileşim ve Yansımaları
Kaynaklar
Ders Notu

Dersin hocası tarafından verilecektir.

Ders Kaynakları

ALSAÇ, Üstün; (1976). Türkiyedeki Mimarlık Düşüncesinin
Cumhuriyet Dönemindeki Evrimi, Trabzon
ARSEVEN, Celal Esat; (1931). Yeni Mimari, İstanbul
ASLANOĞLU, İnci; (2001, 2. basım) Erken Cumhuriyet Dönemi
Mimarlığı, Ankara
BOZDOĞAN, Sibel; (2002). Modernizm ve Ulusun İnşaası; Erken
Cumhuriyet Türkiyesinde Mimari Kültür, (Çeviren: Tuncay,
Birkan), istanbul.
SÖZEN, Metin-TAPAN, Mete; (1973), 50 Yılın Türk Mimarisi,İstanbul
Gören, Ahmet Kamil, (1993), Türk Resim Sanatında Şişli Atölyesi ve Viyana Sergisi, Şişli Belediyesi Yayını,İstanbul.
Özsezgin, Kaya, (1998), Cumhuriyet´in 75 Yılında Türk Resmi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
Tansuğ, Sezer, (1986), Çağda Türk Sanatı, Remzi Kitabevi,
stanbul:
Tansuğ, Sezer, (1988), Türk Resminde Yeni Dönem, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Yasa Yaman, Zeynep, (1993), "Türkiye´de Kübizm ve Yeni Sanat." Sanat Dünyamız, Kış, 54: 59-66.
Yasa Yaman, Zeynep, (1993), "Demokrasi ve Sanat", Anadolu Sanat,Aralık: 183-196.
Yasa Yaman, Zeynep, (1995),"Sanat Tarihinde Eski Bir Konu:
Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği Mi, d Grubu Mu?", Türkiye´de Sanat, 20, Eylül/Ekim s. 34-43.
Yasa Yaman, Zeynep, (1996),"Modernizmin Siyasal/İdeolojik Söylemi
Olarak Resimde Köylü/Çiftçi zleği", Türkiye´de Sanat , 22,
Ocak/Şubat s.:29-37.
Yasa Yaman, Zeynep, (1996),"Yurt Gezileri ve Sergileri ya da
´Mektepten Memlekete Dönüş´."Toplumbilim, Sa. 4,s. 35-52.
Yasa Yaman, Zeynep,(1998), "1950´li Yılların Sanat Ortamı ve ´Temsil Sorunu´", Toplum ve Bilim, 79, Kış, s. 94-137.
Yasa Yaman, Zeynep, (2002) Cumhuriyet´in İdeolojik Anlatımı
Olarak Anıt ve Heykel (1923-1950)", Sanat Dünyamız, Kış , Sa. 82, s.155- 171.
Yasa Yaman, Zeynep, (2004) d Grubu 1933-1951/d Group 1933-
1951, d Grubu 1933-1951/d Group 1933-1951, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, s. 7-40. İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Ödev 1 12 12
Final 1 17 17
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5