| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnteraktif Performans | RSM 415 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Karaalioğlu |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Çağdaş sanatta interaktif Performans uygulamalarının yeri ve öneminin incelenmesi |
| Dersin İçeriği | Çağdaş Sanatta İnteraktif Performans uygulamaları üzerine yorumlamalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnteraktif niteliği ile performansın kamusal alanda olası imkanlarının tespiti yapılır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Performatif sanat yoluyla,iletişim, empati ve farkındalık gibi olguların olabilme ihtimalleri üzerine düşünür | Tartışma, Benzetim, | Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanatsal bir medyum olarak İnteraktif Performans’ın tanımı, sınırları ve olanakları | |
| 2 | Seyirci ya da katılımcı kavramının tiyatro üzerinden incelenmesi | |
| 3 | Epik Tiyatro | |
| 4 | Çağdaş Sanatta Beden Sanatı ve ilk performans denemeleri | |
| 5 | Kamusal alanda sanat | |
| 6 | Kamusal sanat alanında yapılabilecek performatif sanat etkinleri konusunda beyin fırtınası | |
| 7 | Kamusal alan sanat uygulamaları ve etik | |
| 8 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
| 9 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
| 10 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
| 11 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
| 12 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
| 13 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | J.Ranciere- Emancipated Spectator, (Özgürleşen Seyirci), Epic Theatre of Bertolt Brecht, Epik Tiyatro, Alain Badio- Ethic |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnteraktif niteliği ile performansın kamusal alanda olası imkanlarının tespiti yapılır | ||||||||||
| 2 | Performatif sanat yoluyla,iletişim, empati ve farkındalık gibi olguların olabilme ihtimalleri üzerine düşünür |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Sözlü Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||