Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Tasarım Tarihi | SAU 252 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde Endüstriyel Tasarım ile ilgili çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | Anlatım, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Geleneksel üretim sistemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | Endüstriyel Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
4 | Endüstriyel tasarımın bugünkü geldiği noktada geçmiş ile ilgili ilişkisini kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
2 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
3 | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi. | |
4 | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi. | |
5 | Makine gücü ile üretime geçiş (sanayi devrimi). | |
6 | Makine gücü ile üretime geçiş (sanayi devrimi). | |
7 | Art and Craft, Art Nouveau, De stijl. | |
8 | Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
9 | Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
10 | Bauhaus dönemi tasarımcıları. | |
11 | Endüstriyel tasarımda otomobil kavramı ve süreci. | |
12 | II. dünya savaşı sonrasında Amerika ve Avrupada Tasarım | |
13 | Çağdaş tasarım ekipleri, (Villeroy Boch, Alessi, Hakusan, Rosenthal). | |
14 | Çağdaş tasrımcılar, (Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen). |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mimar Sinan Üniversitesi Tasarım Tarihi eğitim notları. |
Ders Kaynakları | Küçükerman Önder, Endüstri için ürün tasarımında yaratıcılık, İstanbul 1996, Yapı Endüstri Merkezi yayınları. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde Endüstriyel Tasarım ile ilgili çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. |
2 | Geleneksel üretim sistemlerini öğrenir. |
3 | Endüstriyel Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları bilir. |
4 | Endüstriyel tasarımın bugünkü geldiği noktada geçmiş ile ilgili ilişkisini kurabilir. |
5 | Dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri takip eder. |
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini karşılaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |