Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üstün Zekalıların Eğitimi | ZEE 213 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel yetenekli çocukların eğitimine duyulan gereksinimleri tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Özel yetenekli çocukların fiziksel, sosyal, ahlaki, zihinsel gelişim özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Özel yetenekli çocuğun eğitiminde aileye düşen görev ve sorumlulukları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Türkiye´de ve yurt dışında özel yetenekliler eğitimine ilişkin yapılan uygulamaları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Özel yeteneklilerin eğitiminde kullanılan modelleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Özel yetenekliler için eğitim-öğretim uygulamalarının bireyselleştirilebilirliğini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Özel yetenekli çocuklara yönelik uygulanabilecek örnek etkinlikleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel yeteneklilerin eğitimine duyulan gereksinimin gerekçeleri, | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Üstün zekalı bireyler kimlerdir? Nasıl tanımlanırlar? | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Üstün zekalı çocukların gelişim özellikleri | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Üstün zekalı çocukların ihtiyaçları ve hakları | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Üstün zekalı çocukların ailelerine düşen sorumluluklar nelerdir? | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Türkiye´de üstün zekalıların eğitiminin dünü ve bugünü | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Yurt dışında üstün zekalıların eğitiminin dünü ve bugünü | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Ara sınav | |
9 | Üstün zekalıların eğitim modelleri | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Üstün zekalıların eğitim modelleri | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Üstün zekalılar için eğitim-öğretimin bireyselleştirilmesi | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Üstün zekalı çocuklara yönelik örnek etkinlikler (karşılaştırma ve zıtlık, farklı oyuncaklar) | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Üstün zekalı çocuklara yönelik örnek etkinlikler (farklı düşünme becerileri, tahmin etme becerisi) | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Uğur Sak, Üstün Zekalılar: Özellikleri,Tanılanmaları, Eğitimleri. Vize Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |