Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´Nin Toplumsal Yapısı | SBK 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah Sait Özcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Amaç, Türkiye'nin toplumsal yapısının oluşum sürecini İslam öncesi, İslami dönem ve batılılaşma dönemi çerçevesinde analiz etmektir. Bu tarihsel arka plana dayanarak, modern Türkiye'nin oluşumu, siyaset, eğitim, aile, kentleşme, din ve ekonomik kurumlar kapsamlı bir şekilde ele alınmaktadır.
|
Dersin İçeriği |
İslam öncesi Türk toplumsal yapısı, Türklerin İslamlaşma süreci, Selçuklu ve Osmanlı toplumsal yapıları, Batılılaşma süreci ve modern Türkiye'nin toplumsal yapısı incelenmektedir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye toplumsal yapısını bağımsız bir birim olarak tarihsel çizgide değerlendirir | Tartışma, | Sınav, |
2 | Türkiye’de yaşanılan değişim aşamalarını süreklilik ve bütünlük anlayışı içinde analiz eder | Anlatım, | Sınav, |
3 | Nüfus, aile, eğitim, din, ekonomi, siyaset, sağlık,kurumlarında meydana gelen değişme ve gelişmeleri dönemler halinde karşılıklı bağımlılık ilişkisi içinde sosyo kültürel süreçleri karşılaştırıp değerlenirir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Yapı Kavramı | Ders kitabı ilgili ünite |
2 | Toplumsal Yapı İle İlgili Modeller | |
3 | Türkiye’nin Toplumsal Yapısı Ve Osmanlı Kimliği | |
4 | Türkiye’nin Toplumsal Yapısı Ve Osmanlı Kimliği | |
5 | Osmanlı’dan Cumhuriyete Modernleşme Çabaları | |
6 | Osmanlı’dan Cumhuriyete Modernleşme Çabaları | |
7 | Türkiye’nin Toplumsal Yapısı: Nüfus Ve Nüfus Konular | |
8 | Aile Ve Kadın | |
9 | Eğitim | |
10 | Ekonomi | |
11 | Din | |
12 | Siyaset | |
13 | Küreselleşme | |
14 | Göç |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yok |
Ders Kaynakları | Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, M. Zencirkıran 1 Neşet Çağatay Anadolu'da Ahilik ve Bunun Kurucusu Ahi Evren 2 EVLİYA ÇELEBİ’NİN SEYAHATNÂME’SİNDE AHİLİK 3 Mehmet GENÇ Osmanlı İktisadi Dünya Görüşünün İlkeleri 4 Devlet i Aliyye alıntılar Halil İnalcık 5 Modern Türkiye’nin Oluşumu (Feroz Ahmad) 6 Kemalizm’in Tarihî Kökenleri Ş. HANİOĞLU 7 Kentleşme, Gecekondu ve Hemşerilik 8 Türkiye'de Dindarlık Algısı İstanbul Politikalar Merkezi
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |