Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Etik | SBK 408 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Ömer Can BAŞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste, etikle ilgili temel kavramlar, etiğin unsurları, yönetsel etik, yönetsel etiğin felsefi boyutları, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye´de yönetsel etikle ilgili normatif çerçevenin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, etikle ilgili temel kavramlar, etiğin unsurları, yönetsel etik, yönetsel etiğin felsefi boyutları, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye´de yönetsel etikle ilgili normatif çerçeve değerlendirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yolsuzluğun nedenleri ve sonuçlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Kamu yönetiminde etiğin önemini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Yönetsel etiğin felsefi arka planını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Karşılaştığı etik ikilemleri ve çıkar çatışmalarını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, |
5 | Etik ilke ve standartları uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Etik mevzuatını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu yönetimi ve yozlaşma | Ders Notları 1 |
2 | Yozlaşmaya etki eden faktörler ve yozlaşmanın sonuçları | Ders Notları 1 |
3 | Yozlaşmanın türleri | Ders Notları 1 |
4 | Kamu yönetiminde etiğin önemi ve etik ikilemler | Ders Notları 2 |
5 | Etiğe ilişkin temel kavramlar ve yönetsel etiğin felsefi temelleri | Ders Notları 2 |
6 | Etik davranış kuralları | Ders Notları 2 |
7 | Etik kanunları | Ders Notları 2 |
8 | İhbarcılık | Ders Notları 2 |
9 | Etiğe dayalı karar verme | Ders Notları 2 |
10 | Erdem etiği | Ders Notları 2 |
11 | Etik eğitimi | Ders Notları 2 |
12 | Türkiye´de etiğe ilişkin örgütlenme | Kamu Görevlileri Etik Rehberi |
13 | Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri (I) | Kamu Görevlileri Etik Rehberi |
14 | Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri (II) | Kamu Görevlileri Etik Rehberi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mustafa Lütfi Şen, Ders Notları-1 |
Ders Kaynakları | Aytekin Yılmaz, “Siyasal ve Bürokratik Yozlaşma”, Yeni Türkiye Dergisi, S:13, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |