| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Çalışmaları | MYO 994 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Alana özgü vakaları değerlendirmek, analiz etmek. |
| Dersin İçeriği | Alana özgü vaka incelemeleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alanda karşılaşılan vakaları bütüncül ele alabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Vakaları özelliklerine göre sınıflandırabilecek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Vaka analizi algoritmasını benimseyerek uygulayabilecek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çalışanın nitelikleri, görev ve sorumlulukları | |
| 2 | Çalışma ortamının tanıtılması, işleyişi ve birey, çalışan ve diğer birimlerle koordinasoynu | |
| 3 | Çalışma ortamına ait malzeme, ekipman ve cihazların kontrolü | |
| 4 | Alanda sık karşılaşılan vakalar | |
| 5 | Vakaları ayırıcı yönleriyle ele alarak sınıflandırmak | |
| 6 | Vaka analizine hazırlık, analiz için algoritma veya şablon geliştirme ve sunma | |
| 7 | Vakaların algoritmaya göre incelenmesi | |
| 8 | Farklı özelliklere göre sınıflandırılmış vaka analizleri | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Farklı özelliklere göre sınıflandırılmış vaka analizleri | |
| 11 | Farklı özelliklere göre sınıflandırılmış vaka analizleri | |
| 12 | Farklı özelliklere göre sınıflandırılmış vaka analizleri | |
| 13 | Farklı özelliklere göre sınıflandırılmış vaka analizleri | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | X | |||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | X | |||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | X | |||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alanda karşılaşılan vakaları bütüncül ele alabilmek | ||||||||||||||
| 2 | Vakaları özelliklerine göre sınıflandırabilecek | ||||||||||||||
| 3 | Vaka analizi algoritmasını benimseyerek uygulayabilecek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 60 |
| 2. Ödev | 15 |
| 3. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 16 | 2 | 32 |
| Proje / Tasarım | 2 | 5 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||