| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel Davranış | MYO 992 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Örgütsel davranış alanında değişen ve gelişen yeni akımlar, yeni kuram ve kuramcılar konusunda bilgi vermek ve değişen örgütsel davranış literatürüne hakim olmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular, gruplar gibi konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
| 2 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Davranış bilimlerine giriş | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 2 | Davranış bilimlerini oluşturan bilim dalları | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 3 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemler | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 4 | Güdüler ve güdüleme | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 5 | Tutumlar | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 6 | Algılama ve algılama hataları | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 7 | Atfetme süreci | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 8 | Öğrenme ve öğrenme teorileri | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 9 | ARA SINAV | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 10 | Kişilik ve kişilik teorileri | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 11 | Değerler ve inançlar | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 12 | Kültür ve davranış | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 13 | Duygular ve kontrolü | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| 14 | Gruplar ve Grup çeşitleri | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları, Powerpoint sunuları. |
| Ders Kaynakları | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | ||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | ||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
| 5 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
| 6 | Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. | ||||||||||||||||||||||||||||
| 7 | Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| 4. Kısa Sınav | 10 |
| 5. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 130 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||