Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Örgütsel Davranış MYO 992 4 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Örgütsel davranış alanında değişen ve gelişen yeni akımlar, yeni kuram ve kuramcılar konusunda bilgi vermek ve değişen örgütsel davranış literatürüne hakim olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular, gruplar gibi konulara değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav,
2 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
6 Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
7 Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Davranış bilimlerine giriş (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
2 Davranış bilimlerini oluşturan bilim dalları (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
3 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemler (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
4 Güdüler ve güdüleme (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
5 Tutumlar (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
6 Algılama ve algılama hataları (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
7 Atfetme süreci (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
8 Öğrenme ve öğrenme teorileri (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
9 ARA SINAV (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
10 Kişilik ve kişilik teorileri (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
11 Değerler ve inançlar (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
12 Kültür ve davranış (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
13 Duygular ve kontrolü (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
14 Gruplar ve Grup çeşitleri (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları, Powerpoint sunuları. 

Ders Kaynakları

(1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6