| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocukları Tanıma ve Değerlendirme | CGP 111 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere daha iyi bir eğitim ve öğretim sunabilmek için onları tanımamıza yardımcı olabilecek yöntem ve materyalleri seçebilmek ve bunlar kullanarak doğru bir değerlendirme yapabilmelerini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Çocukları tanıma ve ilkeleri, Çocukları tanıma süreci, Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçlarının sahip olması gereken özellikler, Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçlarını tanıma ve onlardan yararlanma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocukları tanımanın önemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Çocukları tanımanın temel amacını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Çocukları tanımanın önemini ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| 5 | Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocukları tanımanın önemi, Çocukları tanıma ve ilkeleri. | |
| 2 | Çocukları tanımanın temel amacı, Çocukları tanıma süreci | |
| 3 | Çocukları tanıma alanları | |
| 4 | Çocukları tanımada kullanılan teknikler | |
| 5 | Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçlarının sahip olması gereken özellikler | |
| 6 | Tanıma amacıyla elde edilen verilerin kullanım alanları ve biçimleri | |
| 7 | Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçları | |
| 8 | Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçları | |
| 9 | Gözlem tekniği | |
| 10 | Yarıyıl içi sınavı | |
| 11 | Görüşme tekniği | |
| 12 | Anket tekniği | |
| 13 | Sosyometrik teknikler | |
| 14 | Olay incelemesi tekniği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ceylan, A. (2002). Bireyi Tanıma Teknikleri. Eskişehir, Açıköğretim Fakültesi Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocukları tanımanın önemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir | ||||||||||||||
| 2 | Çocukları tanımanın temel amacını açıklar. | ||||||||||||||
| 3 | Çocukları tanımanın önemini ifade eder | ||||||||||||||
| 4 | Çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklayabilecektir | ||||||||||||||
| 5 | Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 85 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||