Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakıt Pili Teknolojileri ve Taşıtlarda Uygulamalar | OTO 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alternatif yakıt ihtiyacı arttıkça Yakıt pili (Fuel Cell) Teknolojisi önem kazanmaktadır. Geleceğin araçları yakıt pili teknolojisine sahip olacaktır. Geleceğin teknolojisinin öğrenciler tarafından öğrenilmesi zorunluluk arz etmektedir. |
Dersin İçeriği | Hidrojen yakıt pillerine giriş, Temel tanımlar, Yakıt pili çeşitleri, Yakıt pili uygulamaları, Yakıt pili verimliliği ve performansı, Yakıt pili voltajı, PEM yakıt pili çalışma prensipleri; yapıları, işlem basıncı, reaktan kompozisyonu, Orta ve yüksek sıcaklık yakıt pili, Hidrojen depolama, Hidrojen üretimi, Çevre etkilerinin diğer taşıt uygulamaları ile karşılaştırılması, orta ve yüksek sıcaklık yakıt pili, Taşıtlarda uygulanmasına giriş, Taşıtlarda uygulama yöntemleri, Örnek uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrojen yakıt pillerini anlama | Anlatım, | Sınav, |
2 | Yakıt pili çeşitlerini öğrenme | Anlatım, | Sınav, |
3 | Yakıt pili uygulamalarınıın çeşitlerini anlama ve öğrenme | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Yakıt pili verimliliği ve performansını öğrenme ve hesaplama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | PEM yakıt pili çalışma prensiplerini kavrama ve öğrenme | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Orta ve yüksek sıcaklık yakıt pillerini öğrenme ve sınıflandırma | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
7 | Hidrojen depolama, Hidrojen üretimini anlama ve öğrenme | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
8 | evre etkilerinin diğer taşıt uygulamaları ile karşılaştırılmasını yapabilmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
9 | Taşıtlarda uygulanmasını öğrenme ve kavrama | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
10 | Taşıtlarda uygulama yöntemleri anlama ve öğrenme | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hidrojen yakıt pillerine giriş | |
2 | Temel tanımlar | |
3 | Yakıt pili çeşitleri | |
4 | Yakıt pili uygulamaları | |
5 | Yakıt pili verimliliği ve performansı | |
6 | Yakıt pili voltajı | |
7 | PEM yakıt pili çalışma prensipleri | |
8 | Orta ve yüksek sıcaklık yakıt pili | |
9 | Hidrojen depolama, Hidrojen üretimi | |
10 | Ara sınav | |
11 | Çevre etkilerinin diğer taşıt uygulamaları ile karşılaştırılması | |
12 | Taşıtlarda uygulanmasına giriş | |
13 | Taşıtlarda uygulama yöntemleri | |
14 | Örnek uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Appleby, A.J.& Foulkes F.R., A Fuel Cell Handbook, Kreiger publishing Co, 1993. 2. Hirschenhofer, J.H., Stauffer D.B., Engleman R.R., Fuel cells: A Handbook, Business/Technology Books, 1995 3. Larminie, J and Dicks, A., Fuel Cell Systems Explained, John Wiley&Sons Ltd., England. 2000 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
6 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 13 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |