Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal İletişim | SAU 708 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZUHAL EROL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Kamu kurumları ve özel şirketlerin kurum içi ve kurum dışı paydaşları ile olan iletişimini düzenlemek -Kurumun prestij ve itibarını kamuoyunda artırarak marka değerini yükseltmek için gerekli stratejileri öğrencilere aktarmak -İletişim stratejilerini uygulayabilecek bilgi ve beceriye sahip nitelikli bireyler olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Kurusal İletişim, Halkla İlişkiler Kurum kültürü Marka ve bileşenleri Kurumsal sosyal Sorumluluk İtibar ve imaj yönetimi Kriz yönetimi Stratejik yönetim |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | -Yüksek İletişim bilgi ve becerisi - -İletişim stratejileri oluşturabilme ve uygulama becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Etkin medya analizi ve medyayı kullanabilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Kriz yönetimininde aktif rol alma bilgi ve becerisi - | Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Sürdürülebilir imaj ve itibar için bileşenleri okuyabilme ve icra edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | -Yaratıcılık - | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Yazılı ve sözlü iletişim kaynaklarını etkin kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Kurumunu temsil yeteneği ve Etik değerlere sahip çıkma bilinci - | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kişisel İletişimden Kurumsal İletişime Genel Giriş Kurumsal İletişimin Temel Unsurları | |
2 | Kurumlarda Halkla İlişkiler Reklam, Tanıtım Medya Planlama | |
3 | Kurum içi İletişimde Aktörler ve Entelektüel Sermaye “Biz bir aileyiz” | |
4 | Kurum Kültürü ve Türleri | |
5 | Hayalden İsme İsimden Markaya Bir Yolculuk, Marka Bileşenleri ve İmaj | |
6 | Ulusal ve Uluslararası Markaların Başarı Hikayelerinden hareketle Marka oluşturma Beyin Fırtınası | |
7 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) | |
8 | Kurumun sosyal paydaşları ve Örnek Başarı Hikayeleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Kurumlarda Prestij ve İtibar Yönetimi | |
11 | Kurumlarda Kriz Yönetimi ve Eylem Planları Vaka Analizleri | |
12 | Kurumsal İtibar-Algı ve Etik Anlayış Yönetimi –Örnek Hikayeler | |
13 | Kurumsal Değerler ve Mirasların Yönetimi-Örnek Hikayeler | |
14 | Stratejik Yönetim İyi Örnekler ve Vaka Analizleri Dersin Genel Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İletişim Teorilerine Bakış Algılama Yönetimi Ali Saydam, 2007
Halkla İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları , 2003
Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
Kurumsal İletişim,Banu Karsak, Beta Yayınları, 2013
Organizasyon Kültürü, Naomi Stanford, İş Bankası,
Marka Konumlandırma ve Algılama,CeydaDeneçli, Kriter,
Marka Yönetimi,Nurhan Babür Tosun, Beta , 2014
Markalar Nasıl Büyür ?Byron Sharp, The Kitap
Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk,NejatÖzüpek,Eğitim Kitabevi,2013
İtibar Yönetimi, Salim Kadıbeşegil,Mediacat,2013
Kriz Yönetimi , Melek VergilielTüz, Nobel, 2014 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | -Yüksek İletişim bilgi ve becerisi - -İletişim stratejileri oluşturabilme ve uygulama becerisi |
2 | Etkin medya analizi ve medyayı kullanabilme becerisi |
3 | Kriz yönetimininde aktif rol alma bilgi ve becerisi - |
4 | Sürdürülebilir imaj ve itibar için bileşenleri okuyabilme ve icra edebilme |
5 | -Yaratıcılık - |
6 | Yazılı ve sözlü iletişim kaynaklarını etkin kullanabilme |
7 | Kurumunu temsil yeteneği ve Etik değerlere sahip çıkma bilinci - |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |