Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algoritma ve Programlamaya Giriş | YBS 102 | 2 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlama konusuna bir giriş yapmak, programlama ile ilgili genel kavramları ortaya koymak, algoritma kavramı, algoritmaların nasıl oluşturulacağı konusuna değinmek ve değişkenler, veri tipleri, sınıf ve nesne kavramları, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Algoritma kavramı, algoritma oluşturma, akış şemaları, programlama ile ilgili temel kavramlar, değişkenler, veri tipleri, sınıf ve nesne kavramları, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar, fonksiyonlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algoritma kavramını bilir ve algoritmalar geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Akış şeması kavramını bilir ve akış şemaları çizebilir | Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Programlama ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | Sınıf ve nesne kavramlarını bilir, nesneye dayalı programlama hakkında temel bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Operatörler, kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir ve programlamada etkin bir şekilde kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri yapıları ve algoritmalarına giriş | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Veri yapıları, veri modelleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Algoritmik program tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Akış şemaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi, asimtotik notasyonlar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Bağlantılı listeler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Ağaç veri modeli, ikili ağaçlar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yığın ve kuyruk yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Öncelikli kuyruk çözümleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Sıralama ve arama algoritmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Graf veri modeli, Greedy yaklaşımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Graf üzerinde dolaşma, graf renklendirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Çeşitli graf algoritmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Herkes için python, Bülent Çobanoğlu; Ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Algoritma kavramını bilir ve algoritmalar geliştirebilir | ||||||||||
2 | Akış şeması kavramını bilir ve akış şemaları çizebilir | ||||||||||
3 | Programlama ile ilgili temel kavramları bilir | ||||||||||
4 | Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir | ||||||||||
5 | Sınıf ve nesne kavramlarını bilir, nesneye dayalı programlama hakkında temel bilgi sahibi olur | ||||||||||
6 | Operatörler, kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir ve programlamada etkin bir şekilde kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 292 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,68 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |