Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zoocoğrafik Analiz Yöntemleri | BIY 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dünyanın oluşumu, hayvanların yeryüzündeki dağılışları ve bir alanda bulunuş nedenlerini öğretmek. Anadolu coğrafyasında canlıların dağılışlarının nedenlerinin kavranmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Coğrafya araştırmalarının biyoloji içerisindeki yeri, önemi, çeşitleri ve ilgili olduğu diğer biyolojik dallar hakkında bilgi verilmekte ve tartışılmaktadır. Yayılış alanı yapısı, dinamiği, sınıflandırması ile çeşitli hayvan coğrafyası bölgeleri, yayılış alanları, özellikleri, endemik türleri ile birlikte açıklanmaktadır. Türkiye ve komşu ülkelerinin Paleocoğrafyası hakkında bilgi verilmektedir. Dünyanın oluşumu, biyosferin gelişimi, zoocoğrafik bölgeler ile karakteristik fauna elementlerini tanıtan çeşitli video filmleri gösterilmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zoocoğrafyanın tanımını ve ilgi alanını kavramak | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Yeryüzü karalarının oluşumu ile ilgili süreci kavramak | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Jelojik Devirler ve özelliklerini kavramak | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Hayvanların yeryüzünde yayılışı ile ilgili genel prensipleri kavramak | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Zoocoğrafik bölgeleri ve özelliklerini kavramak | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Türkiye´nin zoocoğrafik özelliklerini kavramak | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zoocoğrafyanın Tanımı ve ilgi alanı | |
2 | Kıtaların Oluşumu | |
3 | Prekambriyen, Paleozoik Zaman | |
4 | Mesozoik Zaman | |
5 | Senozoik Zaman | |
6 | Hayvanların Yayılışında Dikkat Edilecek Hususlar | |
7 | Buzullaşma ve Kara Köprülerinin Oluşumu | |
8 | Biyocoğrafik Bölgeler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Holoarktik Zoocoğrafik Bölgesi | |
11 | Nearktik, Etiyopya-Orientalis Zoocoğrafik Bölgesi | |
12 | Neotropik, Notogea Zoocoğrafik Bölgesi | |
13 | Antartika Zoocoğrafik Bölgesi | |
14 | Türkiye Zoocoğrafyası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demirsoy, A., Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası, Meteksan Yayınları, Ankara, 2002. |
Ders Kaynakları | Efe, R., Biyocoğrafya, Çantay Yayınları, 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |