Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Sülfür Kimyası | KIM 593 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BARAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ARİF BARAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, ileri düzeyde Sülfür Kimyası hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Dersin İçeriği | Sülfür ve Organosülfürlerdeki yapı ve bağ; Organosülfür bileşiklerinin sentezi; Organosülfür bileşiklerindeki yapı ve kimyasal ilişkiler; Tiyoller, Sülfitler ve Sülfenik asitler; Disülfonlar; Sülfonium ve Oksosülfonium Tuzları, Ylidler ve Karbanionlar; Tiyokarbonil bileşikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Önemli olan sülfat reaktiflerinin irdelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | İlaç sanayisinde kullanılan önemli sülfonların incelenmesi ve uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sülfür ve Organosülfürlerdeki yapı ve bağ | Sayfa :1-3 |
2 | Organosülfür bileşiklerinin sentezi | Sayfa:3-6 |
3 | Organosülfür bileşiklerinin sentezine devam | Sayfa:6-9 |
4 | Organosülfür bileşiklerindeki yapı ve kimyasal ilişkiler | Sayfa:9-14 |
5 | Organosülfür bileşiklerindeki yapı ve kimyasal ilişkilere devam | Sayfa:14-18 |
6 | Tiyoller, Sülfitler ve Sülfenik asitler | Sayfa:19-22 |
7 | Tiyoller, Sülfitler ve Sülfenik asitlere devam | Sayfa:22-24 |
8 | Disülfonlar | Sayfa:25-39 |
9 | ARASINAV | |
10 | Disülfonlara devam | Sayfa:30-34 |
11 | Sülfonium ve Oksosülfonium Tuzları, Ylidler ve Karbanionlar | Sayfa 35-40 |
12 | Sülfonik asitler ve Türevleri | Sayfa:41-43 |
13 | Tiyokarbonil bileşikler | Sayfa:43-47 |
14 | Tiyokarbonil bileşiklere devam | Sayfa:48-53 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | BARAN, A., İleri Sülfür Kimyası Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, 2008. |
Ders Kaynakları | 1. Pataı, S., Rappoport, Z, Jerusalem, 1994. 2. Cremiyn, R.J. , K., Organosulfur, UK, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |