| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Malzemelerin Elek. ve Optik. Karakterizasyonu II | FIZ 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Katıhal Fiziği Bilim Dalı Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilgisayar programlarının fizikteki problemlerin çözümünde yardımcı olması |
| Dersin İçeriği | Malzemeler ve karakterizasyon yöntemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Empedansı tanımlar ve diğer elektrisel parametrelerle ilişkisini yapar. | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | Deneysel sonuçları analiz eder ve yorumlar. | Soru-Cevap, | Ödev, |
| 3 | Deneysel sonuç yardımıyla eşdeğer devreyi belirler ve formülüze eder. | Tartışma, | Proje / Tasarım, |
| 4 | Maddede optiksel özellikleri bilir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Empedans deneylerinin temeli | [1] Sayfa 1-8 |
| 2 | Empedans ölçüm teknikleri I | [1] Sayfa 130-152 |
| 3 | Empedans ölçüm teknikleri II | [1] Sayfa 154-167 |
| 4 | Empedans analizi I | [1] Sayfa 188-192 |
| 5 | Empedans analizi II | [1] Sayfa 194-202 |
| 6 | Empedans spektrumunun açıklanması | [1] Sayfa 238-263 |
| 7 | Eşdeğer devre | [1] Sayfa 13-20 |
| 8 | Elektrokimysal empedans ölçümü sistemleri | [1] Sayfa 168-182 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Elektrokimysal model | [1] Sayfa 80-120 |
| 11 | Kramers-Kronig bağıntıları | [1] Sayfa 356-359 |
| 12 | Optiksel özellikler I | [2] Sayfa 255-259 |
| 13 | Optiksel özellikler II | [2] Sayfa 260-269 |
| 14 | Optiksel özellikler III | [2] Sayfa 270-290 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Impedance spctroscopy, Evgenij Barsoukov, J. Ross Macdonald [2] Princeples of the theory of solids, J. M. ZIMAN |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
| 3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
| 5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Empedansı tanımlar ve diğer elektrisel parametrelerle ilişkisini yapar. | ||||||
| 2 | Deneysel sonuçları analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 3 | Deneysel sonuç yardımıyla eşdeğer devreyi belirler ve formülüze eder. | ||||||
| 4 | Maddede optiksel özellikleri bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 7 |
| 2. Kısa Sınav | 8 |
| 1. Ödev | 7 |
| 2. Ödev | 8 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||