| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Lazer Fiziği I | FIZ 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere günümüzde bütün alanlarda kullanılan lazerlerin tanıtılması açısından temel kavramları ifade etmek ve lazerleri kavrayacak seviyeye getirmek |
| Dersin İçeriği | Genel anlamda lazerler, soğurma, saçılma, lazer titreşiminin temel fiziksel özellikleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Lazer ışığının normal ışıkla farkını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Lazer ışığının aktif ortam ve ilerlediği ortamdaki dağılmasının bağlı olduğu parametreleri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Lazer ışığının ilerlediği ortamda soğurulmasının bağlı olduğu fiziksel nicelikleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Lazerlerle, atom, molekül ve katı yapı arasında bağ kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Lazer ışığı salmada etkin parametreleri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Lazer ışığını normal ışıkla özellikleri açısından karşılaştırır . | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Lazer İşlemine Giriş | [1] Sayfa 1-19 |
| 2 | Klasik Dağılma Teorisi | [1] Sayfa 21-33 |
| 3 | Klasik Dağılma Teorisi | [1] Sayfa 34-62 |
| 4 | Klasik Soğurma Teorisi | [1] Sayfa 67-88 |
| 5 | Klasik Soğurma Teorisi | [1] Sayfa 89-110 |
| 6 | Atomlar, Moleküller ve Katılar | [1] Sayfa 115-130 |
| 7 | Atomlar, Moleküller ve Katılar | [1] Sayfa 131-154 |
| 8 | Schrödinger Eşitliği | [1] Sayfa 157-183 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Zamana Bağlı Schrödinger Eşitliği | [1] Sayfa 185-210 |
| 11 | Salma, Soğurma ve Hız Eşitlikleri | [1] Sayfa 213-244 |
| 12 | Yarı Klasik Radyasyon Teorisi | [1] Sayfa 247-255 |
| 13 | Yarı Klasik Radyasyon Teorisi | [1] Sayfa 256-265 |
| 14 | Işığın Parçacık Dalga İkilemi | [1] Sayfa 267-285 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Okur, İbrahim, ‘Lazerler’ Değişim Yayınları, 2006, Sakarya |
| Ders Kaynakları | [2] Okur, İbrahim, “Optoelektronik”, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
| 3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
| 5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Lazer ışığının normal ışıkla farkını kavrar. | ||||||
| 2 | Lazer ışığının aktif ortam ve ilerlediği ortamdaki dağılmasının bağlı olduğu parametreleri belirler. | ||||||
| 3 | Lazer ışığının ilerlediği ortamda soğurulmasının bağlı olduğu fiziksel nicelikleri analiz eder. | ||||||
| 4 | Lazerlerle, atom, molekül ve katı yapı arasında bağ kurar. | ||||||
| 5 | Lazer ışığı salmada etkin parametreleri belirler. | ||||||
| 6 | Lazer ışığını normal ışıkla özellikleri açısından karşılaştırır . |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| 4. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 5 | 7 | 35 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||