Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Jeolojisi | JFM 441 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türkiye Jeolojisini genel hatları ile öğretmek |
Dersin İçeriği | Anadolunun tektonik birlikleri, Türkiyedeki eski temeller, Türkiyde Kambriyen, Silüryen, Devoniyen, Permo-Karbonifer, Triyas, Jura, Kretase, Paleojen, Neojen, Türkiyede Ofiyolitli Seri, Senozoyk Volkanizması ve Türkiyede Kuvaterner |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye ve yakın çevresindeki jeodinamik unsurları bilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Anadolunun tektonik birliklerini bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
3 | Türkiyedeki eski temelleri bilir | Anlatım, | Sınav, |
4 | Oldukça karmaşık ve ayrıntılı olan Türkiyenin jeolojik yapısını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Bu bilgilerin yurt kalkınmasında nasıl kullanılacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Türkiye ve yakın çevresinin jeolojik tarihçesini bilir | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anadolunun Tektonik Birlikleri | |
2 | Türkiyede Eski Temeller | |
3 | Türkiyede Kambriyen Devri | |
4 | Türkiyede Silüryen Devri | |
5 | Türkiyede Devoniyen Devri | |
6 | Türkiyede Karbonifer Devri | |
7 | Türkiyede Permiyen Devri | |
8 | Türkiyede Triyas Devri | |
9 | Türkiyede Jura Devri | |
10 | Türkiyede Kretase Devri , Ofiyolitli Seri | |
11 | Türkiyede Kretase Devri , Ofiyolitli Seri | |
12 | Türkiyede Paleojen ve Neojen Devirleri | |
13 | Türkiyede Senozoyik Volkanizması | |
14 | Türkiyede Kuvaterner ve Jeomorfolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.İLHAN, E., Türkiye Jeolojisi 2.YALÇINLAR, İ. Türkiye Jeolojisine Giriş |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye ve yakın çevresindeki jeodinamik unsurları bilir | |||||||||||
2 | Anadolunun tektonik birliklerini bilir | |||||||||||
3 | Türkiyedeki eski temelleri bilir | |||||||||||
4 | Oldukça karmaşık ve ayrıntılı olan Türkiyenin jeolojik yapısını bilir | |||||||||||
5 | Bu bilgilerin yurt kalkınmasında nasıl kullanılacağını bilir | |||||||||||
6 | Türkiye ve yakın çevresinin jeolojik tarihçesini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |