Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Etüdü | ENM 313 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, Dr.Öğr.Üyesi NEVRA AKBİLEK, Dr.Öğr.Üyesi SENA KIR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metod etüdü ve araçları ile iş ölçümü ve iş ölçümünde kullanılan yöntemlerin öğrenciye öğretilmesi ve tüm iş etüdü tekniklerinin öğrenci tarafından başarıyla kullanılabilmesinin sağlanması |
Dersin İçeriği | İş etüdü ile ilgili temel kavramlar, metot etüdü, zaman etüdü, iş örneklemesi, grup zamanlama tekniği, sentetik zamanlama teknikleri ve MTM uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş etüdü nedir ve niçin iş etüdü kullanmak gereklidir | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
2 | Metod etüdü kavramı ve metod etüdünde kullanılan tüm raporlama tekniklerinin iş akış diyagramları ve diğerlerinin şemaları hazırlayabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
3 | Hareket etüdü prensiplerini uygulayabilme ve hareket etüdü ile ilgili akış şemalarını hazırlayabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Zaman etüdü yapabilme, farklı performans değerlendirme tekniklerini kullanabilme, tolerans faktörlerini ayırt edebilme ve toplam toleransı hesaplayabilme. Standart zaman bulabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
5 | İş örneklemesi prensiplerini öğrenme ve atölyede iş örneklemesi uygulaması yapabilme, standart zaman hesaplayabilme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Grup zamanlama tekniğini uygulayabilme ve standart zaman hesaplayabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
7 | Sentetik zamanlama tekniklerini uygulayabilme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
8 | Makine zamanlarını hesaplayabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Etüdü ve temel kavramlar | [1] Bölüm 1 |
2 | Metod etüdü tanım ve araçları | [1] Bölüm 2 |
3 | Temel iş akış şemaları | [1] Bölüm 3 |
4 | İş akış şemaları | [1] Bölüm 4 |
5 | Metod etüdünün İş istasyonlarına uygulanması ve hareket etüdü prensipleri | [1] Bölüm 5 |
6 | İş ölçümü | [1] Bölüm 6 |
7 | Zaman etüdü | [1] Bölüm 7 |
8 | Zaman etüdü | [1] Bölüm 8 |
9 | İş örneklemesi | [1] Bölüm 9 |
10 | İş örneklemesi | [1] Bölüm 10 |
11 | Grup zamanlama tekniği | [1] Bölüm 10 |
12 | Sentetik zamanlama sistemleri | [1] Bölüm 10 |
13 | İş sağlığı ve güvenliği temel kavramları ve hukuki sorumluluklar | [1] Bölüm 11 |
14 | İş kazasından korunma yolları, güvenlik önlemleri, risk analizi ve ergonomi | [1] Bölüm 12 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Ders Sunumları Bölüm web sayfasında erişime açılacaktır. http://www.ie.sakarya.edu.tr, |
Ders Kaynakları | 2.İŞ ETÜDÜ, MPM yayınları, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş etüdü nedir ve niçin iş etüdü kullanmak gereklidir | |||||||||||
2 | Metod etüdü kavramı ve metod etüdünde kullanılan tüm raporlama tekniklerinin iş akış diyagramları ve diğerlerinin şemaları hazırlayabilme | |||||||||||
3 | Hareket etüdü prensiplerini uygulayabilme ve hareket etüdü ile ilgili akış şemalarını hazırlayabilme | |||||||||||
4 | Zaman etüdü yapabilme, farklı performans değerlendirme tekniklerini kullanabilme, tolerans faktörlerini ayırt edebilme ve toplam toleransı hesaplayabilme. Standart zaman bulabilme | |||||||||||
5 | İş örneklemesi prensiplerini öğrenme ve atölyede iş örneklemesi uygulaması yapabilme, standart zaman hesaplayabilme | |||||||||||
6 | Grup zamanlama tekniğini uygulayabilme ve standart zaman hesaplayabilme | |||||||||||
7 | Sentetik zamanlama tekniklerini uygulayabilme | |||||||||||
8 | Makine zamanlarını hesaplayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |