Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Eğitiminde Güncel Meseleler SAU 161 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders, din eğitiminin güncel konuları hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi ve bu konuları tartışmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Din Politikaları ve Din Eğitimi İlişkisi, Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Eğitimi, Dini Çoğulculuk ve Din Eğitimi, Eğitimde Güncel Gelişmeler ve Din Eğitimi, İslam ve Barış Eğitimi vd. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Küreselleşmenin din ve eğitim üzerindeki etkilerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Din politikalarının eğitim ve din eğitimi üzerindeki etkilerini bilir ve tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Avrupa Birliği ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Çoğulculuk ve din eğitimi ilişkisini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Eğitimdeki yeni gelişmelerin din eğitimine etkilerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Din eğitimi ile ilgili bazı konuları öğrenir (hoşgörü eğitimi, barış eğitimi, çevre eğitimi, değerler eğitimi vb.) Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Küreselleşme, Din ve Eğitim
2 Din Politikaları ve Din Eğitimi İlişkisi
3 Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Eğitimi
4 Dini Çoğulculuk ve Din Eğitimi
5 Çoğulcu Din Eğitimi Modelleri
6 Eğitimde Güncel Gelişmeler ve Din Eğitimi
7 Vatandaşlık Eğitimi ve Din Eğitimi
8 İslam ve Barış Eğitimi
9 Değerler Eğitimi
10 Hoşgörü Eğitimi
11 Çevre Eğitimi
12 Ruh Sağlığı ve Din Eğitimi
13 Ölüm Eğitimi
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.
2. Köylü, M. (2012). Din Eğitiminde Çağdaş Konular. İstanbul: DEM Yayınları
3. Din Öğretiminde Yeni Arayışlar, MEB Sempozyum Kitabı, 2004, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Küreselleşmenin din ve eğitim üzerindeki etkilerini analiz eder.
2 Din politikalarının eğitim ve din eğitimi üzerindeki etkilerini bilir ve tartışır
3 Avrupa Birliği ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını bilir
4 Çoğulculuk ve din eğitimi ilişkisini tartışır
5 Eğitimdeki yeni gelişmelerin din eğitimine etkilerini öğrenir
6 Din eğitimi ile ilgili bazı konuları öğrenir (hoşgörü eğitimi, barış eğitimi, çevre eğitimi, değerler eğitimi vb.)
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5