Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | SAU 215 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar. | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder. | Problem Çözme, Örnek Olay, | Ödev, Sınav, |
3 | Öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Tartışma, | Ödev, |
4 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Özel gereksinimli öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Altı Şapka, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Gösteri, | Portfolyo, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitim ve bütünleştirme | |
2 | Eğitsel değerlendirme ve tanılama | |
3 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu hazırlama | |
4 | Evrensel tasarım, bireyselleştirme ve uyarlama | |
5 | Müfredat temelli değerlendirme | |
6 | Çevresel düzenleme ve uyarlamalar | |
7 | İçerikte/öğretim programında uyarlamalar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar | |
10 | Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar | |
11 | Öğretim materyallerinde uyarlamalar | |
12 | Ölçme - değerlendirme uyarlamaları | |
13 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlama | |
14 | Öğrenci performansını izleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili Ders Kitapları ve Bilimsel Makaleler |
Ders Kaynakları | Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar. | |
2 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder. | |
3 | Öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir. | |
4 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. | |
5 | Özel gereksinimli öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |