Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SAU 215 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmen adaylarına özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Başta özel eğitim gereksinimi olduğu resmi olarak belirlenmiş  öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama teknik ve stratejilerinin bilgi,  beceri ve uygulama düzeyinde sunulmasını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar. Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
2 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder. Problem Çözme, Örnek Olay, Ödev, Sınav,
3 Öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir. Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Ödev,
4 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
5 Özel gereksinimli öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Altı Şapka, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Gösteri, Portfolyo, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel eğitim ve bütünleştirme
2 Eğitsel değerlendirme ve tanılama
3 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu hazırlama
4 Evrensel tasarım, bireyselleştirme ve uyarlama
5 Müfredat temelli değerlendirme
6 Çevresel düzenleme ve uyarlamalar
7 İçerikte/öğretim programında uyarlamalar
8 Ara Sınav
9 Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar
10 Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar
11 Öğretim materyallerinde uyarlamalar
12 Ölçme - değerlendirme uyarlamaları
13 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlama
14 Öğrenci performansını izleme
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili  Ders Kitapları ve Bilimsel Makaleler

Ders Kaynakları

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları

Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar.
2 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder.
3 Öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir.
4 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
5 Özel gereksinimli öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 7 7
Sözlü Sınav 1 2 2
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5