| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Psikolojisi | EBB 002 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | MEHMET RAZGATLIOĞLU |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuk psikolojisinin gereğini ve önemini kavramalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretmen adayları, çocukların psikolojik özelliklerine yönelik kavramları, kuramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Öğretmen adayları çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyebilecek temel faktörleri tanır ve sınıflandırabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Öğretmen adayları çocukların duygu, düşünce ve davranış problemlerini belirlemeye yönelik teknikleri uygulayabilir. | Grup Çalışması, Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk gelişiminin doğası | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 2 | Çocuk gelişiminin doğası | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 3 | Biyolojik gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 4 | Biyolojik gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 5 | Fiziksel gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 6 | Fiziksel gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 7 | Algısal gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 8 | Ara Sınav | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 9 | Biliş ve dil | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 10 | Biliş ve dil | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 11 | Sosyo duygusal gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 12 | Sosyo duygusal gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 13 | Gelişimin sosyal bağlamları | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| 14 | Gelişimin sosyal bağlamları | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk Ruh Sağlığı Bee, H. & D. Boyd (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık Sandrock, J.W. (2021). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğretmen adayları, çocukların psikolojik özelliklerine yönelik kavramları, kuramları bilir. |
| 2 | Öğretmen adayları çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyebilecek temel faktörleri tanır ve sınıflandırabilir. |
| 3 | Öğretmen adayları çocukların duygu, düşünce ve davranış problemlerini belirlemeye yönelik teknikleri uygulayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 32 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 91 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||