| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Hizmette Temel Kavramlar ve Tartışmalar | SHB 110 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | sosyal hizmetin eleştirel, ayırtedici ve kendine özgü karakterini tanıtmak; temel kavramlarını düşünmeye sevk etmek; eleştirel bir bakış geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | eleştirel bir sosyal hizmet yaklaşımı; küreselleşme karşısında sosyal hizmeti yeniden değerlendirmek; sosyal hizmetin değişen yapısı; sosyal hizmetin felsefi ve sosyolojik temelleri; sosyal hizmet etik ve değer ilişkisi; sosyal hizmette temel kavramlar; sosyal hizmette yeni kavramlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Refah, sosyal ve sosyal refah kavramlarını analiz eder | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Refah ve sosyal olmak arasında ilişki kurar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Refah devleti ile sosyal devleti dünyadaki örnekleriyle ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Devletin sosyal ve refah olabilmesinin yollarını analiz eder | Grup Çalışması, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 5 | Sosyal devlet içerisindeki risk gruplarını tanımlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Sosyal ve refah toplumu olmanın yollarını analiz eder | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 7 | Değişim ve sosyal refah ilişkisini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Sosyal refah devletinin karşılaştığı sorunları tasarlar | Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 9 | Değişim,gelişim ve rehabilitasyonun sosyal refah devletiyle ilişkisini kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Refah ve sosyal refah kavrmları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 2 | Refah kavramının analizi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 3 | Refah kavramıyla ilişkili diğer alanlar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 4 | İnsan ve insan hizmetleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 5 | İnsana hizmet eden toplumsal örgütler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 6 | insani hizmetler bağlamında dünyada ve Türkiye´de sosyal hizmetlerin tarihçesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 7 | Türkiye´de sosyal Hizmetlere ilişkin mevcut sistemin rol, yapı ve işlevsel yönü. | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 8 | Sosyal olmakla refah ilişkisi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 9 | VİZE SINAVI | |
| 10 | Risk grupları ve sosyal refah | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 11 | Risk gruplarının refahı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 12 | Toplum olarak refaha kavuşmanın önemi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 13 | Sosyal refah için yapısal değişikliğin önemi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 14 | Değişim, refah ilişkisi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Robert Adams, Lena Dominelli, Malcom Payne, Sosyal Hizmet: Temel Alanlar ve Eşleştirel Tartışmalar, Nika Yayınevi
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Refah, sosyal ve sosyal refah kavramlarını analiz eder | ||||||||||
| 2 | Refah ve sosyal olmak arasında ilişki kurar | ||||||||||
| 3 | Refah devleti ile sosyal devleti dünyadaki örnekleriyle ayırt eder | ||||||||||
| 4 | Devletin sosyal ve refah olabilmesinin yollarını analiz eder | ||||||||||
| 5 | Sosyal devlet içerisindeki risk gruplarını tanımlar | ||||||||||
| 6 | Sosyal ve refah toplumu olmanın yollarını analiz eder | ||||||||||
| 7 | Değişim ve sosyal refah ilişkisini açıklar | ||||||||||
| 8 | Sosyal refah devletinin karşılaştığı sorunları tasarlar | ||||||||||
| 9 | Değişim,gelişim ve rehabilitasyonun sosyal refah devletiyle ilişkisini kurar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||