| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Terör ve Sosyal Hizmet | SHB 413 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET EFE |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRET EFE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Terörün sosyal hizmetle olan ilişkisi, birlik ve beraberlik için hizmet kalitesinin niteliği amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Terör, tanımı, tarihi gelişimi, tarihte önemli terör gelişmeleri ve insanlık alemi, yerel ve küresel terör, terör ve insan kaynakları, terör ve kalkınma, terör ve toplımsal barış, terör ve sosyal hizmet. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Terör ve terörist kavlarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Terörün sebepleri ve çeşitlerini açıklar | Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Yerel ve küresel terörü ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
| 4 | Yerel ve küresel terörün toplum ve insan üzerindeki olumsuzları açıklar | Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Terörün meydana getirdiği insanlık dramını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, | Ödev, Sınav, |
| 6 | Terörün yol açtığı toplumsal barış ve ayrıştırmayı açıklar | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Terörün meydana getirdiği korku, tedhiş ile sosyal düzenin olumsuz ilişkisini kurar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Terör, tanımı ve anlamı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 2 | Terör ve insan | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 3 | Terörün sebepleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 4 | Terörün tarihi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 5 | Tarihte önemli terör hareketleri ve sonuçları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 6 | Terör ve toplum | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 7 | Terör ve toplumsal barış | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 8 | Terörün çeşitleri; yerel ve küresel terör | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 9 | VİZE SINAVI | |
| 10 | Yerel ve küresel terörün sebepleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 11 | Dünyada ve Türkiye´de yaşanan terör hareketleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 12 | İdeoloji ve terör | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 13 | Din ve terör | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 14 | Sosyal hizmet ve terör | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Pulat Y. Tacer, Terör ve Demokrasi, Bilgi Yayınevi |
| Ders Kaynakları | 1- Örgün Faruk, KÜRESEL TERÖR, Okumuş Adam Yayınları, 2008,İst. 2- Sayın, Ümit, küresel Terörün Perde Arkası, 2006, İst. 3- Gürses, Emin, Ayrılıkçı Terörün Anatomisi / IRA-ETA-PKK, Bağlam Yayıncılık, 2002, İst. 4- Ülke Arıboğan, Deniz,Tarihin Sonundan Barışın Sonuna, Timaş Yayınevi,Strateji Analiz Dizisi, 2007,İst. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Terör ve terörist kavlarını tanımlar | ||||||||||
| 2 | Terörün sebepleri ve çeşitlerini açıklar | ||||||||||
| 3 | Yerel ve küresel terörü ayırt eder | ||||||||||
| 4 | Yerel ve küresel terörün toplum ve insan üzerindeki olumsuzları açıklar | ||||||||||
| 5 | Terörün meydana getirdiği insanlık dramını tanımlar | ||||||||||
| 6 | Terörün yol açtığı toplumsal barış ve ayrıştırmayı açıklar | ||||||||||
| 7 | Terörün meydana getirdiği korku, tedhiş ile sosyal düzenin olumsuz ilişkisini kurar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||