Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Terör ve Sosyal Hizmet | SHB 413 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET EFE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRET EFE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Terörün sosyal hizmetle olan ilişkisi, birlik ve beraberlik için hizmet kalitesinin niteliği amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Terör, tanımı, tarihi gelişimi, tarihte önemli terör gelişmeleri ve insanlık alemi, yerel ve küresel terör, terör ve insan kaynakları, terör ve kalkınma, terör ve toplımsal barış, terör ve sosyal hizmet. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Terör ve terörist kavlarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
2 | Terörün sebepleri ve çeşitlerini açıklar | Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Yerel ve küresel terörü ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
4 | Yerel ve küresel terörün toplum ve insan üzerindeki olumsuzları açıklar | Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Terörün meydana getirdiği insanlık dramını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, | Ödev, Sınav, |
6 | Terörün yol açtığı toplumsal barış ve ayrıştırmayı açıklar | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
7 | Terörün meydana getirdiği korku, tedhiş ile sosyal düzenin olumsuz ilişkisini kurar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terör, tanımı ve anlamı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
2 | Terör ve insan | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Terörün sebepleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Terörün tarihi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Tarihte önemli terör hareketleri ve sonuçları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Terör ve toplum | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Terör ve toplumsal barış | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Terörün çeşitleri; yerel ve küresel terör | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Yerel ve küresel terörün sebepleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Dünyada ve Türkiye´de yaşanan terör hareketleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | İdeoloji ve terör | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Din ve terör | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Sosyal hizmet ve terör | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Pulat Y. Tacer, Terör ve Demokrasi, Bilgi Yayınevi |
Ders Kaynakları | 1- Örgün Faruk, KÜRESEL TERÖR, Okumuş Adam Yayınları, 2008,İst. 2- Sayın, Ümit, küresel Terörün Perde Arkası, 2006, İst. 3- Gürses, Emin, Ayrılıkçı Terörün Anatomisi / IRA-ETA-PKK, Bağlam Yayıncılık, 2002, İst. 4- Ülke Arıboğan, Deniz,Tarihin Sonundan Barışın Sonuna, Timaş Yayınevi,Strateji Analiz Dizisi, 2007,İst. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Terör ve terörist kavlarını tanımlar | ||||||||||
2 | Terörün sebepleri ve çeşitlerini açıklar | ||||||||||
3 | Yerel ve küresel terörü ayırt eder | ||||||||||
4 | Yerel ve küresel terörün toplum ve insan üzerindeki olumsuzları açıklar | ||||||||||
5 | Terörün meydana getirdiği insanlık dramını tanımlar | ||||||||||
6 | Terörün yol açtığı toplumsal barış ve ayrıştırmayı açıklar | ||||||||||
7 | Terörün meydana getirdiği korku, tedhiş ile sosyal düzenin olumsuz ilişkisini kurar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |