Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmette Ekiple Çalışma Becerileri | SHB 417 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ZAFER DANIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders, sosyal hizmet uygulamasında ekip çalışmasının anlamı. Ekipte yer alanların rolleri, ortak karar alma, ekip çalışması süreci ve ekiple çalışma becerileri ile ekip çalışmasındaki sorunlar ve çözüm yollarını öğretmeyi amaçlamaktadır.. |
Dersin İçeriği | Ekip çalışması kavramı ve disiplinlerarası yaklaşım, tıbbi ve psikiyatrik ortamlarda ekip çalışması, ekipte liderlik, ekip çalışması uygulamasında karşılaşılan güçlükler ve çözüm yolları, süpervizyon, ekiple çalışma becerileri. Tıbbi ve psikiyatrik sosyal hizmet uzmanının ekip çalışmasındaki rol ve işlevleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmette ekip çalışmasının dinamiklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Ekip çalışması süreci ve becerilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmet alanında ekip çalışması ne anlama gelir? | Önerilen kaynakları takip etme |
2 | Sosyal hizmet alanında ekip üyeleri kimlerden oluşur? | Önerilen kaynakları takip etme |
3 | Ekip çalışmasına hangi durumlarda gereksinim duyulur? | Önerilen kaynakları takip etme |
4 | Ekip çalışmasının uygulanmasını gerekli kılan kanun ve yönetmelikler nelerdir? | Önerilen kaynakları takip etme |
5 | Ekip çalışmasının aşamaları nelerdir? | Önerilen kaynakları takip etme |
6 | Ekiple çalışırken mikro düzeyde sahip olunması gereken beceriler nelerdir? | Önerilen kaynakları takip etme |
7 | Ekiple çalışırken mezzo düzeyde sahip olunması gereken beceriler nelerdir? | Önerilen kaynakları takip etme |
8 | Ekiple çalışırken makro düzeyde sahip olunması gereken beceriler nelerdir? | Önerilen kaynakları takip etme |
9 | Vize Sınavı | Önerilen kaynakları takip etme |
10 | Ekip çalışmasına yönelik vaka örnekleri nelerdir? | Önerilen kaynakları takip etme |
11 | Ekip çalışmasına yönelik vaka örnekleri nelerdir? | Önerilen kaynakları takip etme |
12 | Ekip çalışmasına yönelik vaka örnekleri nelerdir? | Önerilen kaynakları takip etme |
13 | Ekip çalışmasında süpervizyon | Önerilen kaynakları takip etme |
14 | Ekip çalışmasında süpervizyon | Önerilen kaynakları takip etme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Duyan, Veli. (1994) “Tıbbi Ortamda Ekip Çalışması”. Acta Oncologica Turcica. Cilt 27, Sayı 3-4. Ankara. 2) Arıkan, Çiğdem (2001). “Tedavi Kurumlarında Çok Disiplinli Ekiplerde Yeralan Sosyal Hizmet Uzmanına İlişkin Genel Bir Değerlendirme”. İnsani Gelişme ve SosyalHizmet. Prof. Dr. Nesrin Koşar’a Armağan, (Editor: Kasım Karataş ve Çiğdem Arıkan), H.Ü. SHYO Yayını, No: 09. 3) Bulut, Işıl (1993). “Özel Eğitimde Ekip Çalışması ve Sosyal Hizmet” Saray’dan Çağrı. Cilt 3, sayı 2, Ankara. 4) Payne, Malcolm (2000). Teamwork in Multiprofessional Care. Palgrave, New York.. 5) Danış, M. Zafer, KARATAŞ, K. ve ŞAHİN, M.C. (2008) “Reflections of Neo-liberal Policies on Health-Care Field and and Social Work Practices Directed Towards the Empowerment of Person with Chronic Illness and His/Her Family in the Globalization Process”, World Applied Sciences Journal, 5 (2): 224-235. 6) Danış, M. Zafer, Ü. ONAT ve Y.DANIŞ (2003) “Tüberküloz Hastalığı ve Yoksulluk İlişkisi Üzerine Multidisipliner Bir Araştırma.” Yoksulluk Sempozyumu Kitabı III. Cilt, (1. baskı) içinde (ss. 388-401), İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği. 7) Danış, M. Zafer, Ü. ONAT ve Y.DANIŞ (2006) “Yoksulluk, Tüberküloz Hastalığı ve Sosyal Hizmet” Sosyal Hizmet Sempozyumu 2003: Yoksulluk ve Sosyal Hizmetler, Bildiriler Kitabı 2. Cilt, (1. baskı) içinde (ss. 80-88), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını. 8) Danış, M. Zafer (2004) Yaşlıların Evde Bakım Gereksinimleri ve Evde Bakıma İlişkin Düşünceleri: Başarılı Yaşlanma ve Yaşlı Bakım Modelleri, Güç-Vak Yayınları, Sosyal Hizmet Dizisi I, Ankara: Türkiye Güçsüzler ve Kimsesizlere Yardım Vakfı Yayını. 9) Danış, M. Zafer (2005) Yaşama Derinden Bir Kucak, TÜGEV Yayınları, Gerontolojik Çalışmalar Dizisi I, Ankara: Türk Geriatri Vakfı Yayını. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 35 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |