Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Semineri | TAR 458 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atatürk’ün inkılâpları ve sonuçları hakkında ayrıntılı bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Atatürk’ün Devletçilik, Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Milliyetçilik, İnkılapçılık ve Laiklik ilkeleri, bu inkılapların uygulamaları, İnkılaplara karşı ortaya çıkan tepkiler ve sonuçları, ayaklanmalar ve sonuçları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atatürk İlkeleri ile ilgili kaynakları listeler | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Atatürk ilke ve inkılaplarını tanır | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, Sınav, |
3 | Milli Mücadele Tarih içinde meydana gelen gelişmeleri değerlendirir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
4 | Atatürk ilke ve inkılaplarının genel özelliklerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, |
5 | Atatürkçü düşünce sistemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | İç Ayaklanmaların sebep ve sonuçlarını sıralar | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve ders içeri tahlili | |
2 | Atatürk ve Devletçilik | |
3 | Atatürk ve Cumhuriyetçilik | |
4 | Atatürk ve Halkçılık | |
5 | Atatürk ve Milliyetçilik | |
6 | Atatürk ve İnkılapçılık | |
7 | Atatürk ve Laiklik | |
8 | Milli Mücadele Tarihi’nin tahlili | |
9 | ARASINAV | |
10 | Atatürk İnkılaplarının tahlili | |
11 | Atatürkçü Düşünce Sisteminin tahlili | |
12 | İnkılaplara karşı tepkiler ve sonuçları | |
13 | İç Ayaklanmalar ve sonuçları | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Ankara, 1988 Atatürkçü Düşünce El Kitabı, Ankara, 1998, ATAM Yayınları Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, 2 cilt, ATAM Yayınları, Ankara, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |