Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Akımları ve Felsefe | FEL 329 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Antik çağdan günümüze kadar ortaya çıkan sanat akımlarını terim, kavram ve eserlerle tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Avrupa ve Amerika’da, Antik dönemden günümüze kadar geçen sürede, mimarlık, heykel ve resim sanatındaki gelişmeler, üsluplar ve akımların tanımı, eserlerin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik Yunan Sanatı | |
2 | Roma Sanatı | |
3 | Ortaçağ Sanatı | |
4 | Rönesans Sanatı | |
5 | Barok Sanatı | |
6 | Rokoko Sanatı | |
7 | Neoklasizm ve Romantizm Akımı | |
8 | Realizm Akımı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Empresyonizm Akımı ve Post Empresyonist Akım | |
11 | Ekspresyonizm Akımı | |
12 | Kübizm ve Sürrealizm Akımı | |
13 | Füturizm ve Dadaizm Akımı | |
14 | Konstrüktivizm Akımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | .Beksaç, Avrupa Resim Sanatı,1996 J. Huzinga, Ortaçağın Günbatımı,1997 E. Fischer, Sanatın Gerekliliği, 2003 E.H.Gombrich, Sanataın Öyküsü, 2007 J.Bell, Sanatın Yeni Tarihi, 2007 P.De Rynck, Resim Nasıl Okunur, 2016 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|