Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyaset Felsefesine Giriş | FEL 327 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | BURHANEDDİN KANLIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Onur Kabil |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders insan yaşamının yönetimiyle ilgili iktidarı, iktidarın nasıl oluştuğunu, kaynağını, bireyle ilişkisini, varlığını nasıl ve ne şekilde sürdürüldüğünü, ideal bir yönetimin, yönetim ile ilgili evrensel ölçütlerin mümkün olup olmadığının sorgulanması ve siyaset felsefesinin genel kavramlarının kavramasını sağlamak amacıyla, siyaset felsefesine bir giriş olarak tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | I. Vatandaşlık 2. Siyasetin Hakikati 3. Hukukun Üstünlüğü 4. Tanrı Devleti 5. Savaş ve Barış Hukuku 6. Siyasetçi: İyinin ve Kötünün Ötesinde 7. Egemen Devlet 8. Ara Sınav 9. Anayasal Devlet 10.Teoloji ve Siyaset 11. Demokrasi 12. Ebedi Barış 13.Dünya Yurttaşlığı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktidarın oluşumunu, kaynağını öğrenir. | Anlatım, | Sınav, |
2 | İktidar birey ilişkisini, iktidarın varlığını nasıl sürdürdüğünü kavrar. | Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | Evrensel ve ideal bir yönetim biçiminin imkanını sorgular | Soru-Cevap, | Ödev, |
4 | Siyaset felsefesinin genel kavramlarını tanır. | Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vatandaşlık Sokrates, Savunma, Kriton | |
2 | Siyasetin Hakikati Platon, Devlet, I, II, III, IV, V | |
3 | Siyasetin Hakikati Farabi, İdeal Devlet | |
4 | Hukukun Üstünlüğü Aristoteles, Politika, I, III, IV, VII | |
5 | Tanrı Devleti Augustinus, Civitas Dei | |
6 | Grotius, Savaş ve Barış Hukuku | |
7 | Siyasetçi: İyinin ve Kötünün Ötesinde Machiavelli, Prens, I-12, 13-26 | |
8 | Egemen Devlet Hobbes, Leviathan | |
9 | Arasınav | |
10 | Anayasal Devlet: Locke, İkinci Deneme, 1-5, 7-12, 13-19 | |
11 | Teoloji ve Siyaset Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme | |
12 | Demokrasi Rousseau, İnsanlar Arasında Eşitsizliğin Kaynağı, Toplum Sözleşmesi, I, II | |
13 | Ebedi Barış Kant, Sürekli (Ebedi) Barış Üstüne Felsefi Bir Deneme | |
14 | Dünya Yurttaşlığı Kant, Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aristoteles, Politika, çev. Mete Tuncay, İstanbul : Remzi Kitabevi, 2002. Machiavelli, Prens, çev.: Işıtan Gündüz, İstanbul : Morpa Kültür Yayınları, 2004. Locke, Hükümet Üzerine İkinci İnceleme, Ankara : Babil, 2004 Sokrates, Kriton, çev. Filiz Öktem, Candan Türkan, İstanbul : Kabalcı Yayınevi, 2006 Rousseau, Toplum Sözleşmesi, çev. Vedat Günyol, İstanbul : Türkiye İş Bankası, 2007 : 2.bs. Sokrates, Savunma, Yay. haz. Bircan Çınar, Ankara : Alter Yayıncılık, 2010 Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme, çev.: Cemal Bali Akal, Reyda Ergün. Ankara : Dost Kitabevi, 2010 : 2. bsk. Rousseau, İnsanlar Arasında Eşitsizliğin Kaynağı, İstanbul : Say Yayınları, 2010 Hobbes, Leviathan, çev. Semih Lim, İstanbul : Yapı Kredi Yayınları, 2012. Kant, Seçilmiş Yazılar, çev. Nejat Bozkurt, Sentez Yay, 2015. Platon, Devlet, çev. : Sabahattin Eyüboğlu, M. Ali Cimcoz Türkiye İş Bankası Kültür Yay.İstanbul, 2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İktidarın oluşumunu, kaynağını öğrenir. | ||||||||||||
2 | İktidar birey ilişkisini, iktidarın varlığını nasıl sürdürdüğünü kavrar. | ||||||||||||
3 | Evrensel ve ideal bir yönetim biçiminin imkanını sorgular | ||||||||||||
4 | Siyaset felsefesinin genel kavramlarını tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 19 |
2. Kısa Sınav | 19 |
1. Ödev | 2 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |