Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulamalı Etik FEL 416 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin uygulamalı etiğin temel sorunlarını tanıması, bu sorunlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi

Dersin İçeriği

Çağdaş etik sorunların felsefi açıdan tartışılması; bu sorunlara yönelik alternatif çözümlerin ortaya konması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uygulamalı etik ve meta etik ilişkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Uygulamalı etiğin temel sorunlarını kavrar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Uygulamalı etiğin temel sorunlarını ve tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Çağdaş sorunlara yeni perspektifler geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etik ve uygulamalı etik
2 Uygulamalı etik ve deneysel araştırma
3 Çağdaş uygulamalı etik anlayışlar
4 Uygulamalı etik konuları
5 Eğitim ve uygulamalı etik
6 Eğitim ve uygulamalı etik
7 Siyaset ve uygulamalı etik
8 Siyaset ve uygulamalı etik
9 ARASINAV
10 Çağdaş sorunlar ve uygulamalı etik
11 Çağdaş sorunlar ve uygulamalı etik
12 Basın ve uygulamalı etik
13 Basın ve uygulamalı etik
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

P. Singer, Applied Ethics, Oxford University, 1986.

Ders Kaynakları

P. Singer, Applied Ethics, Oxford University, 1986.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. X
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Uygulamalı etik ve meta etik ilişkisini kavrar.
2 Uygulamalı etiğin temel sorunlarını kavrar.
3 Uygulamalı etiğin temel sorunlarını ve tartışır.
4 Çağdaş sorunlara yeni perspektifler geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 70
Toplam 75
1. Yıl İçinin Başarıya 70
1. Final 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5