Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Felsefesi FEL 419 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YUSUF TURAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. YUSUF TURAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, , Arş. Gör. Onur Kabil, 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin insan yetiştirme süreci olarak eğitimi, felsefi bir bakış üzerinden anlamlandırması

Dersin İçeriği

Eğitime felsefi yaklaşımların ortaya konması; farklı eğitim görüşlerinin karşılaştırılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitime felsefi yaklaşımı tanır. Anlatım, Sınav,
2 Eğitim teorilerini tanır. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Eğitim teorilerini eleştirir. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
4 Etik ve eğitim ilişkisini anlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Eğitim ve siyaset ilişkisini anlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim felsefesi nedir?
2 Klasik eğitim felsefesi
3 İdealist ve realist eğitim felsefesi
4 İdealist ve realist eğitim felsefesi
5 Spiritüalist ve natüralist eğitim felsefesi
6 Kültürel yaklaşım
7 Faydacı yaklaşım
8 Bireyci yaklaşım
9 ARASINAV
10 Eğitime analitik yaklaşım
11 Eleştirel eğitim felsefesi
12 Eğitim ve etik ilişkisi
13 Eğitim ve siyaset ilişkisi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

[1] A.Cevizci, Eğitim Felsefesi, İstanbul, 2011

Ders Kaynakları

[2] H.Z.Ülken, Eğitim Felsefesi, İstanbul, 1968.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Eğitime felsefi yaklaşımı tanır.
2 Eğitim teorilerini tanır.
3 Eğitim teorilerini eleştirir.
4 Etik ve eğitim ilişkisini anlar.
5 Eğitim ve siyaset ilişkisini anlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5