Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Varlık Felsefesi FEL 209 3 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YUSUF TURAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. YUSUF TURAN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin, Varlık Felsefesinin temel problem alanlarını tanıyıp bu alanlarla ilgili kavramları kullanabilir hale gelmelerini sağlamak
Dersin İçeriği Varlık felsefesinin, diğer disiplinlerle farkı, benzerlikleri ve ilişkileri. Felsefe tarihi içerisinde varlık felsefesi alanı ile ilintili belli başlı yaklaşımlar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Varlık felsefesindeki temel problemleri öğrenir. Anlatım, Sınav,
2 Varlık felsefesindeki problemlere önerilen belli başlı çözümleri öğrenir. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Var olanlara ontolojik açıdan bakabilir. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
4 Eleştirel düşünür ve kavramlar arasında ayrımlar yapabilir. Tartışma, Anlatım, Sınav,
5 Anlatım, Sınav,
6 Anlatım, Sınav,
7 Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Varlık Felsefesinin Tanımı ve Sınırları
2 İlkçağda Arke Problemi
3 Logos ve Herakleitos
4 Platon ve İdea
5 Aristoteles ve Töz
6 Sudur
7 Ortaçağda Bir Felsefe Problemi Olarak Tanrı
8 Felsefe Tarihinde Tanrı Kanıtlamaları
9 ARASINAV
10 17.yy da Töz problemi
11 Kartezyen Düalizm
12 Nomen, Fenomen ve Kendinde Şey
13 Varoluş Felsefeleri
14 Yeni Ontoloji
Kaynaklar
Ders Notu 1-Platon, Parmenides ve Sofist Diyalogları
2-Aristotales, Metafizik

3-Descartes, Metafizik Üzerine Düşünceler
Ders Kaynakları [2] CEVİZCİ,Ahmet, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınevi, İstanbul 2005
[3] CEVİZCİ,Ahmet, Metafiziğe Giriş, Paradigma Yayınevi,İstanbul 2004
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Varlık felsefesindeki temel problemleri öğrenir.
2 Varlık felsefesindeki problemlere önerilen belli başlı çözümleri öğrenir.
3 Var olanlara ontolojik açıdan bakabilir.
4 Eleştirel düşünür ve kavramlar arasında ayrımlar yapabilir.
5
6
7
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6