Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Mitolojileri | FEL 221 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mitolojileri anlama yöntemlerini tanıtmak ve mitoloji ile ussal düşünce arasındaki süreklilik ve kesintileri araştırmak. |
Dersin İçeriği | Yunan, Türk ve Ortadoğu mitoslarının, tarihselci, yapısalcı ve yapımbozumcu yöntemlerle okunması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya mitolojilerinin karakteristikleri hakkıbnda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Çağdaş mitologlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
3 | Çağdaş mitoloji araştırmalarının sorunlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
4 | En az iki kavram arasında mitoloji araştırmalarının kurduğu bağlantıları kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Çağdaş mitoloji araştırmalarının oluşturucu öğelerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav, |
6 | Alan dışı ders alarak felsefi gelişimine katkıda bulunur. | Soru-Cevap, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 19. yüzyılda halkbiliminin yükselişi ve mitolojinin bir araştırma alanı haline gelişi | |
2 | Rus biçimciliğinin masal incelemelerinde mitosların yeri | |
3 | Yapısal antropolojide mitoloji | |
4 | Claude Lévi-Straussun mit çözümleme tablosu | |
5 | Jean-Pierre Vernantın yaklaşımı | |
6 | Mircea Eliadenin yaklaşımı | |
7 | Jean-Paul Rouxnun yaklaşımıyla Türk mitolojisi | |
8 | Yaşar Çoruhlunun yaklaşımıyla Türk mitolojisi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Roland Barthes, Çağdaş Söylenler | |
11 | Jacques Derridanın Platonun Phaidros diyaloguna dair incelemesi: Platonun Eczanesi | |
12 | Jacques Derridanın Platonun Phaidros diyaloguna dair incelemesi: Platonun Eczanesi | |
13 | Judith Butler, Antigonenin İddiası | |
14 | Mitoloji ve ikonografi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Azra Erhat, Mitoloji Sözlüğü 2. Yves Bonnefoy, Mitolojiler Sözlüğü 3. Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi 4. Vladimir Propp, Masalların Yapısı ve İncelenmesi 5. Claude Lévi-Strauss, Yaban Düşünce 6. Claude Lévi-Strauss, Oidipus Söyleninin Çözümlenmesi, Felsefe Arkivi 7. Jean-Pierre Vernant, Eski Yunanda Söylen ve Toplum 8. Mircea Eliade, Mitlerin Özellikleri 9. Mircea Eliade, Şamanizm 10. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş 11. Jean-Paul Roux, Orta Asyada Kutsal Bitkiler ve Hayvanlar 12. Yaşar Çoruhlu, Türk Mitolojisinin Anahatları 13. Roland Barthes, Çağdaş Söylenler 14. Jacques Derrida, Platonun Eczanesi, Toplumbilim |
Ders Kaynakları | 15. Judith Butler, Yaşam ile Ölümün Akrabalığı: Antigonenin İddiası |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünya mitolojilerinin karakteristikleri hakkıbnda bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
2 | Çağdaş mitologlar hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
3 | Çağdaş mitoloji araştırmalarının sorunlarını öğrenir. | ||||||||||||
4 | En az iki kavram arasında mitoloji araştırmalarının kurduğu bağlantıları kurar. | ||||||||||||
5 | Çağdaş mitoloji araştırmalarının oluşturucu öğelerini öğrenir. | ||||||||||||
6 | Alan dışı ders alarak felsefi gelişimine katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |