Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seminer | FEL 308 | 6 | 3 + 1 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK, Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefe yapacakları tarihsel zeminde bilgi ve becerilerini artırma |
Dersin İçeriği | Bilimsel makale, eser hazırlama teknikleri ve özellikle sözlü anlatım teknikleri Seminer dersi için yıl için altı çalışma tanımlanmıştır. Bir bibliyografya, bir monografi bir de problem takdimi zorunludur. Diğer üç çalışmanın içeriği dersin öğretim elemanı tarafından belirlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel makale ve eser yazımında gerekli temel becerileri kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
2 | Felsefi sorunlar üzerinde fikir yürütür, tartışabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Topluluk önünde konuşma becerisi kazanır. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
4 | Soru sorma, sorulara cevap verme, anlatılanları sorgulama yeteneğini geliştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Bilgi ve becerilerin farklılığını ve sebeplerini idrak eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Kendini ifade etme hususunda özgüven kazanır. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel toplantı türlerinin özellikleri | |
2 | Bilimsel çalışmanın aşamaları | |
3 | Dipnot ve kaynakça hazırlanması | |
4 | Sunum | |
5 | Sunum | |
6 | Sunum | |
7 | Sunum | |
8 | Sunum | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sunum | |
11 | Sunum | |
12 | Sunum | |
13 | Sunum | |
14 | Sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin öğretim üyesinin notları |
Ders Kaynakları | Dersin öğretim üyesinin notları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Martinich - Bir Felsefe Makalesinin Yapısı | 0,25 MB | |
0 | SEMİNER DERSİ | 0,01 MB | |
0 | Seminer sunumu için değerlendirme ölçütleri | 0,01 MB | |
0 | Tez_Yazim_Klavuzu | 0,56 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel makale ve eser yazımında gerekli temel becerileri kazanır. | ||||||||||||
2 | Felsefi sorunlar üzerinde fikir yürütür, tartışabilir. | ||||||||||||
3 | Topluluk önünde konuşma becerisi kazanır. | ||||||||||||
4 | Soru sorma, sorulara cevap verme, anlatılanları sorgulama yeteneğini geliştirir. | ||||||||||||
5 | Bilgi ve becerilerin farklılığını ve sebeplerini idrak eder. | ||||||||||||
6 | Kendini ifade etme hususunda özgüven kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
4. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |